Companiile aeriene au început să zboare prin Afganistan, după ce Orientul Mijlociu a devenit o zonă de risc major

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile Singapore Airlines, British Airwairs și Lufthansa au crescut frecvența zborurilor prin Afganistan după ce l-au evitat în mare măsură de la preluarea conducerii de către talibani, în contextul conflictului din Orientul Mijlociu, relatează Reuters.

 Lufthansa se află printre companiile care zboară prin Afganistan FOTO EPA-EFE
Lufthansa se află printre companiile care zboară prin Afganistan FOTO EPA-EFE

Transportatorii au încetat în mare parte să tranziteze Afganistanul, care se află pe rute importante între Asia și Europa, în urmă cu trei ani, când talibanii au preluat controlul asupra acestei țări și serviciile de control al traficului aerian s-au oprit.

Aceste servicii nu au fost încă reluate, dar companiile aeriene apreciază că spațiul aerian dintre Iran și Israel este mai riscant decât spațiul aerian afgan. Multe companii de zbor au început să circule prin Iran și Orientul Mijlociu după ce spațiul aerian al Rusiei a fost închis pentru majoritatea transportatorilor occidentali la declanșarea războiului din Ucraina în 2022.

„Pe măsură ce conflictele au evoluat, calculul privind spațiul aerian care poate fi utilizat s-a schimbat. Companiile aeriene încearcă să atenueze riscul cât mai mult posibil și consideră că survolarea Afganistanului este opțiunea mai sigură, având în vedere tensiunile actuale dintre Iran și Israel", a explicat Ian Petchenik, purtător de cuvânt. pentru organizația de urmărire a zborurilor Flightradar24, 

S-au înregistrat un număr de peste șapte ori mai mare de zboruri peste Afganistan în a doua săptămână a lunii august decât în ​​aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unei analize Reuters a datelor FlightRadar24.

Datele de urmărire a zborurilor au arătat că de la mijlocul lunii aprilie, când au început atacurile reciproce cu rachete și drone între Iran și Israel,  Lufthansa, Singapore Airlines, British Airways și alte companii au început să efectueze câteva curse pe zi prin spațiul aerian al Afganistanului. Acestea au crescut în frecvență la finalul lunii iulie, după asasinarea unor membri de rang înalt ai grupărilor militante Hamas și Hezbollah, incidente ce au stârnit îngrijorări cu privire la o escaladare majoră.

„Depinzi de analiza companiei tale aeriene. De fiecare dată când zbor acolo, nu-mi place senzația de a zbura deasupra unei zone de conflict în care nu știi, de fapt, ce se întâmplă", a spus Otjan de Bruin, pilot comercial și șef al Asociației Europene de Cockpit.

Lufthansa Group a declarat pentru Reuters că a decis să reia survolarea spațiului aerian afgan la începutul lunii iulie.

Printre transportatorii care au crescut numărul de curse începând din aprilie se numără Turkish Airlines, Thai Airways și Air France-KLM, arată datele de zbor aerian.

„Pe baza informațiilor reale de securitate, KLM și alte companii aeriene survolează în prezent în siguranță Afganistanul doar pe anumite rute și numai la altitudini mari”, a declarat KLM pentru Reuters.

Reglementările privind zborurile deasupra zonelor de conflict

Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a declarat la începutul lunii iulie avioanele ar putea zbura la o altitudine mai mică peste o fâșie din nord-estul Afganistanului, Coridorul Wakhan, care este folosit pentru a traversa din Tadjikistan în Pakistan, deschizând astfel calea pentru mai multe tipuri de zboruri. .

Anul trecut, FAA a ridicat interdicția de survol pentru întreaga țară, dar a spus că avioanele trebuie să rămână la o altitudine de peste 9.753 m, unde unde armele sol-aer sunt considerate mai puțin eficiente.

Companiile aeriene se află sub presiune să economisească după pierderea din 2022 a multor rute mai scurte prin spațiul aerian rusesc și pe măsură ce se refac după pandemie.

Există puține reguli internaționale care dictează care zone ale spațiului aerian sunt sigure, iar deciziile privind siguranța companiilor aeriene sunt lăsate în mare parte la latitudinea transportatorilor individuali.

Dacă o companie aeriană nu poate zbura prin Rusia, Ucraina sau Iran, centrul Afganistanului oferă o rută mai directă către sudul Asiei dinspre Europa.

„Această rută ne-a economisit o bună parte de timp și de combustibil”, a raportat în iulie OPSGROUP de la un pilot care a zburat de la Amsterdam la Kuala Lumpur prin centrul Afganistanului.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite