Accident feroviar în Italia. Şeful uneia dintre gările între care s-a produs tragedia îşi recunoaşte eroarea
0Şeful uneia dintre cele două gări între care a avut loc marţi un accident feroviar grav, în sudul Italiei, şi-a recunoscut eroarea şi faptul că a autorizat plecarea trenului aflat la originea coliziunii, transmite AFP, citând presa italiană apărută joi.
„Eu sunt cel care a permis să plece acest tren, cel care a ridicat discul verde; era confuzie, trenurile erau în întârziere“, a declarat Vito Piccarreta, şeful Gării Andria, citat de cotidianul „La Stampa“.
„Dar nu este doar greşeala mea, toată lumea arată cu degetul spre mine, dar eu la rândul meu sunt o victimă“, a adăugat el, potrivit ziarului „Corriere della Sera“.
Tragicul accident feroviar s-a produs marţi la prânz pe un segment de cale ferată dintre localităţile Corato şi Adria, în apropiere de oraşul Bari (regiunea Puglia), pe coasta Mării Adriatice, reaminteşte agenţia France Presse, citată de Agerpres.
Conform imaginilor filmate din aer, cele două trenuri regionale formate din câte patru vagoane fiecare s-au lovit frontal şi în ambele părţi au fost împrăştiate fragmente.
Această linie unică de cale ferată, care trece pe la nord-vest de Bari, este folosită zilnic de peste 200 de trenuri. În prezent au loc lucrări pentru construcţia unei noi linii pentru a reduce probabilitatea ciocnirii trenurilor.
Potrivit „La Stampa“, trei trenuri, unul mai mult decât de obicei, ar fi trebuit să parcurgă acest tronson dinspre Corato către Andria, iar după trecerea celui de-al doilea tren, şeful Gării Andria a comis o eroare autorizând plecarea trenului aflat la originea coliziunii.
Şi şeful Gării Corato, Alessio Porcelli, se află în atenţia justiţiei întrucât el ar fi trebuit să ţină cont, cu ajutorul instrumentelor de care dispunea, că sosea un tren din direcţie opusă celui care tocmai părăsise Gara Corato.
Italia şi-a îmbunătăţit reţeaua de trenuri de mare viteză (TGV) între marile oraşe - Napoli, Roma, Milano şi Torino -, însă nu şi restul ţării, unde circulă trenuri mai lente şi depăşite din punct de vedere tehnic, mai ales în sud, notează Reuters, potrivit news.ro.
Pe de altă parte, autorităţile italiene au revizuit în scădere bilanţul accidentului feroviar, de la 27 la 23 de morţi.
„Deocamdată avem 23 de morţi“, a declarat procurorul din Bari Francesco Giannella, care a precizat că victimele - mai puţin una - au fost identificate.
Alte 54 de persoane au fost rănite, dintre care 23 erau în continuare spitalizate miercuri seara.
Totodată, aperaţiunile de căutare a unor eventuali supravieţuitori şi victime ale accidentului s-au încheiat, potrrivit unui anunţă făcut miercuri de comandantul pompierilor din Puglia.
„Recuperarea carcaselor (vagoanelor) s-a încheiat, linia este din nou deschisă, iar niciun alt corp sau rămăşiţă umană nu au fost găsite, inclusiv pe o rază de 200 de metri“ de la locul tragediei, a declarat pentru presă comandantul Salvatore Spano.
Ultimul mare accident feroviar din Italia a avut loc în 2009, la Viareggio, în Toscana. Peste 30 de persoane care locuiau în apropierea căii ferate au murit într-un incendiu declanşat de deraierea unui tren de marfă.