iPhone-mania sau cât de mare e nebunia creată de Apple cu fiecare nou iPhone

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vânzătorii şi cumpărătorii, de-o parte şi de alta a telefonului. FOTO Reuters
Vânzătorii şi cumpărătorii, de-o parte şi de alta a telefonului. FOTO Reuters

Ca în niciun an, Apple a lansat două telefoane. Ca în fiecare an, însă, Apple a generat cozi imense în faţa magazinelor. Tineri, bătrâni, oameni ai străzii neplătiţi sau plătiţi, ori care de televiziune, toţi toate s-au putut vedea în faţa magazinelor Apple. Ce îi mână însă pe aceşti oameni?

iPhone 5s şi iPhone 5c, acestea sunt noile telefoane ale Apple pentru această toamnă. Compania îşi lansează dispozitivele în weekend şi se aşteaptă în fiecare an să fie foarte mulţi oameni interesaţi. Aceştia nu dezamăgesc şi sunt în faţa magazinelor. Pe YouTube sunt zeci de videoclipuri cu oameni fericiţi care şi-au cumpărat un iPhone sau cu oameni trişti că n-au mai prins măcar un iPhone 5c. Există şi un reportaj interesant despre aceşti oameni.

Casey Neistat este o reală vedetă a acestui weekend cu noile iPhone-uri pe piaţă. El a stat printre oamenii care au păzit cu grijă magazinele Apple în aşteptarea telefoanelor şi i-a filmat. I-a ieşit un reportaj video despre emoţia aşteptării, despre ritual şi despre un telefon: iPhone 5s Gold. Acesta e dorit de multă lume.

Şt! Cineva aşteaptă.

image

În doar o zi, el a reuşit să strângă un sfert de milion de vizualizări pe YouTube. A fost un viral crescut pe euforia descoperirii noului iPhone şi a celor care au pus primii mâna pe el. Reportajul cuprinde în şase minute oameni care dorm pe scaune, care dorm în saci de gunoi, care vor revinde telefonul, care nu-l vor revinde şi îl doresc doar pentru ei. Apple a reuşit să ridice consumismul la noi cote, şi face asta încă din 2007.

Lumea stă la coadă, dar prin ea sunt şi oameni plătiţi să stea la coadă. CNET prezintă povestea unui om al străzii convins să aştepte noul iPhone. Ca el au mai fost câteva zeci plătiţi de un om de afaceri care va revinde telefoanele mai târziu.

El a făcut asta pentru că Apple nu vinde decât două telefoane o dată, iar cu 100 de oameni ai străzii la îndemână şi-a asigurat maximum 200 de telefoane, mult mai bine decât alţi concurenţi din piaţă. Pentru fiecare telefon, el le-a promis 20 de dolari, dar înainte de asta le-a mai oferit pizza, suc şi ţigări. Toate acestea s-au întâmplat în California, la magazinul Apple din Pasadena.

Se pare că preţul ajunge la 1.000 de dolari, către clienţii străini. Cel mai ieftin iPhone costă 650 de dolari (cel 5s), cu încă 40 de dolari şi pizza şi suc pentru oamenii străzii, se ajunge la 700 de dolari. Per total, profit de 300 dolari. Unii însă susţin că nu şi-au primit banii, „contractorul“ invocând tot felul de motive.

CNET a discutat cu mai mulţi analişti cu privire la banii pe care i-ar putea face Apple după acest weekend. Până acum, în ultimii trei ani, şi-a tot doborât propriile recorduri. Anul trecut, iPhone 5 a ajuns la 5 milioane de unităţi vândute în primul weekend. „Orice peste 6 milioane de bucăţi ar trebui să fie o surpriză pozitivă, din moment ce asta reprezintă 20% creştere de la an la an faţă de iPhone 5“, a afirmat Ben Reitzes, analist Barclays Capital.

Cum se va împărţi însă succesul? Apple îşi publică datele, de regulă, a două zi, ceea ce în România înseamnă abia marţi. „Cred că în acest weekend se vor vinde 2-3 milioane de iPhone 5s şi 3 milioane de iPhone 5c. Cred că cererea reală va fi de aproape 7 milioane, dacă Apple are suficiente unităţi“, a continuat Reitzes.

iPhone 5s va întârzia, se ştie deja că există probleme cu liniile de producţie, dar iPhone 5c se va găsi destul de repede şi la toţi operatorii pe care Apple i-a anunţat. Probabil că Apple va doborî încă un record, dar ce-i face pe oameni să aştepte un astfel de telefon atâtea ore sau zile în şir? Un răspuns exact ar fi cam greu de dat, mulţi s-ar grăbi să-i numească pe oameni „idioţi“ sau „snobi cu prea mulţi bani“, dar în fapt a devenit un eveniment social.

Oamenii se strâng, socializează, îşi fac planuri, apar la televizor, devin vedete pentru scurt timp. Spre exemplu, şi Neistat a devenit vedetă prin videoclipul său. Mai sunt şi cei care stau la coadă, cumpără telefonul, apoi execută un „drop test“ pe el. Şi sunt şi cei cărora nu le pasă de noutăţile tuturor celorlalţi producători, ci doar de ce are Apple de oferit. Iar Samsung a reuşit să surprindă foarte bine, păstrând nota ironică, profilul „aşteptătorului“ de iPhone anul trecut, în videoclipul de mai jos.

Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite