Analiză: Tabletele scumpe, o raritate pe piaţă. Cum a ajuns visul lui Steve Jobs îngropat într-o mare de produse ieftine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anul 2010 a însemnat încă un moment când Steve Jobs părea că va schimba lumea. Pentru o perioadă de timp, tabletele au făcut legea, după lansarea iPad-ului. Dar trendul global este descendent, pe măsura apariţiei laptopurilor hibride şi a trecerii peste entuziasmul iniţial.

Potrivit cifrelor companiei de cercetare IDC, publicate în această săptămână, Apple şi celelalte companii au reuşit să livreze 76,1 milioane de tablete între octombrie şi decembrie 2014, comparativ cu 78,6 milioane de dispozitive cu un an înainte.

Pe locul secund se păstrează samsung, cu 11 milioane de dispozitive, iar Lenovo e singura companie care a înregistrat o creştere  3,7 milioane de tablete, de la 3,4 milioane de tablete anul trecut.

Practic, piaţa e în continuă scădere. Asus a scăzut cu un milion, până la 3 milioane de tablete vândute. O cădere dramatică a avut şi Amazon. După lansarea tabletei Kindle Fire, Amazon era un concurent serios pentru Apple. Cu toate acestea, imposibilitatea de a câştiga o piaţă în afara Statelor Unite şi lipsa inovaţiei, au făcut din Amazo Kindle Fire o serie de tablete care a ajuns abia pe locul cinci. De la un an la altul, scăderea e uluitoare. În 2013, Amazon livrase 5,8 milioane de tablete, iar în 2014  a ajuns la 1,7 milioane de tablete.

Cele mai multe dispozitive inteligente de acest fel au fost vândute de celelalte companii combinate. Vorbim de nenumăraţi produători din China şi branduri locale, care adaptează aceste tablete. În total, în toată lumea au fost vândute 35,2 milioane de tablete de tot felul.


You will find more statistics at Statista

image

Piaţa de tablete - o scădere mare

De la an la an, creşterea pieţei a încetinit radical. În 2013, piaţa de tablete crescuse cu 52,5%. Anul trecut, cifrele arată o creştere de 7,2%. De asemenea, valoarea vânzărilor au scăzut, pe măsura ieftinirii device-urilor şi apetenţei publicului pentru mărci locale, importate din China.

Per total, pentru 2014, Android a însemnat 159.5 milioane de tablete, iOS 64,9 milioane de tablete, iar Windows doar 10,9 milioane de tablete. Tabletele cu Android au o creştere de 16% faţă de 2013, potrivit datelor IDC.

Încă un lucru esenţial din rapoartele IDC poate fi văzut în privinţa tabletelor hibrid. Ele nu sunt o categorie esenţială. De asemenea, potrivit specialiştilor contactaţi de Adevărul, rata de cumpărare a unei tablete este mult mai lentă decât cea a unui telefon. Dacă un telefon se schimbă o dată la doi ani, tabletele sunt bunuri folosite o perioadă mai îndelungată şi aspectul de noutate nu este atât de puternic aici.

Piaţa de tablete - Nokia face ravagii cu o tabletă nouă

Deşi piaţa tabletelor este într-o încetinire vizibilă, o surpriză vine dinspre Nokia. Firma finlandeză a rămas pe bucăţi, după vânzarea către Microsoft, iar inginerii disponibili au construit o tabletă cu Android pentru piaţa din China.

Nokia N1 e o tabletă de 8 inci, cu un preţ de 250 de dolari, bazată pe sistemul de operare Android, modificat de Nokia prin Z Launcher.

Primele vânzări ale tabletei au avut loc pe 7 ianuarie în China şi primele 20.000 de unităţi s-au epuizat instantaneu, în mai puţin de patru minute.

Nokia încearcă să adopte modelul folosit de OnePlus şi Xiaomi, firme din China care au o tactică de a vinde tabletele şi telefoanele în stocuri mici, pe internet şi profită de pe urma buzz-ului mediatic creat. Astfel, tabletele Nokia N1 au făcut parte din patru tranşe de vânzări flash şi au fost epuizate în câteva minute de fiecare dată.

Nokia N1 a fost doar gândită şi construită de Nokia, dar compania finlandeză nu are puterea de a distribui acest produs în toată lumea, aşa că a licenţiat aceste drepturi. Foxconn, producătorul de telefoane şi tablete din China, se ocupă de acest lucru.

La ultima vânzare flash, 650.000 de oameni au dorit să cumpere tablete Nokia N1, dar doar 32.000 au avut ocazia.

Tablete de vânzare - Jolla, o creaţie a unei echipe Nokia

Un alt succes interesant pe piaţa tabletelor e reprezentat de compania finlandeză Jolla. Aceasta a fost creată de foşti angajaţi Nokia, ce au dezvoltat Sailfish OS, un sistem de operare bazat pe cele care erau disponibile pe telefoanele finlandeze înainte de achiziţia de către Microsoft.

Jolla a lansat iniţial un telefon, iar apoi au iniţial o campanie de crowdfunding pentru construcţia unei tablete. Practic, campania a promovat tableta şi a pus oamenii în faţa posibilităţii de a o precomanda.

Pe Indiegogo, Jolla a reuşit să strângă 2 milioane de dolari, iar acum au revenit pe Indiegogo, unde vând cu 250 de dolari o variantă de 64 de GB a tabletei.

Aşadar, piaţa se mută de la marii producători către Nokia sau Jolla, care au o abordare diferită şi se adresează celor interesaţi de intimitate şi de lucruri diferite. Cu toate acestea, pe majoritatea pieţelor, tabletele cele mai populare vor fi cele aduse de branduri locale, cum ar fi Allview, Utok sau E-Boda în România.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturaţi-vă, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite