Ce trebuie să știi despre „Stargazer”, avionul hipersonic care ar putea zbura de la New York la Tokyo în 60 de minute VIDEO
0Venus Aerospace construiește un avion hipersonic care poate transporta 12 pasageri, călătorind la Mach 9, de nouă ori viteza sunetului.
Stargazer, care măsoară 150 de metri lungime și 100 de metri lățime, va călători între două orașe din lume, spune compania cu sediul în Houston, zburând cu 11.110 kilometri pe oră la o altitudine de 170.000 de metri, scrie yahoo.com.
Hipersonic este definit ca fiind de cinci ori mai mare decât viteza sunetului. Prin comparație, ultimul avion comercial supersonic, Concorde, a călătorit cu Mach 2, adică aproximativ, 2.470 km/h. Cea mai rapidă aeronavă construită vreodată, SR-71 "Blackbird" de la Lockheed, a călătorit la Mach 3,2 (3.950 km/h).
Cofondatorul și directorul tehnic al Venus, Andrew Duggleby, plănuiește să treacă Stargazer de la science fiction la realitate cu un motor rotativ de detonație care se rotește cu 20.000 de rotații pe secundă.
"Detonarea rotativă înseamnă că arderea supersonică are loc în mod continuu în interiorul motorului, iar videoclipul nostru arată cum unda de detonare se deplasează în jurul motorului la viteze supersonice", a precizat compania după ce a testat recent cu succes un prototip la sediul său din Spaceport Houston.
Conceptul de rotație-detonare, care consumă cu 20% mai puțin combustibil decât un motor convențional, este promovat de US Navy. Această tehnologie a mai fost testată cu succes. Însă testul de pe Venus a fost primul în care s-a folosit pentru prima dată un propulsor stocabil la temperatura camerei, ceea ce va face ca motorul să fie mai viabil pentru aeronave. "Avem acum atât cunoștințele tehnice, cât și ingineria necesară pentru a avansa pe deplin în următoarele etape de dezvoltare și testare a zborurilor", a declarat Duggleby.
Stargazer, care cântărește 150.000 de kilograme, va decola cu motoare convenționale cu reacție, dar va trece la rachete odată ce va atinge altitudinea. Traseul pe care îl va parcurge nu se află, din punct de vedere tehnic, la marginea spațiului, sau pe linia Karman, care se află la 100 de kilometri deasupra suprafeței Pământului. Dar va fi suficient de sus pentru a vedea curba planetei și negura spațiului.
"Acest lucru reprezintă un progres cheie către sisteme de zbor reale, atât pentru aplicații de apărare, cât și, în cele din urmă, pentru călătorii comerciale de mare viteză", a declarat Jim Bridenstine, fost administrator al NASA și membru al Congresului american, în urma testului.
Venus Aerospace lucrează la conceptul de aeronavă hipersonică din 2020, după ce a strâns 33 de milioane de dolari pentru a construi avionul. Firma va începe acum testele de zbor hipersonic cu o dronă de 6 metri, care speră că va atinge Mach 5. După aceea, va construi prototipul Stargazer, deși nu a fost publicată nicio dată.
Conceptul de avion hipersonic de afaceri este urmărit și de alte firme, inclusiv Sierra Space, care construiește "Dream Chaser", și Hermeus, cu sediul în Atlanta, care lucrează la un avion Mach 5 pe care îl numește "Quarterhorse". Compania chineză Space Transportation dezvoltă un avion cu 12 pasageri care poate zbura cu 5.000 km pe oră, pentru a călători, de exemplu, de la New York la Beijing într-o oră.
Virgin Galactic plănuiește în cele din urmă să își folosească aeronava supersonică pentru a transporta pasageri între orașe îndepărtate la viteze Mach. Avionul Unity 2 al companiei a depășit viteza anterioară a Concorde, de 2,02 Mach, în 2018, atingând 2,47 Mach.