Ce este „șarpele” mișcător surprins în interiorul Soarelui de sonda Agenției Spațiale Europene VIDEO

Un șarpe care pare să se strecoare sinuos pe suprafața Soarelui a fost surprins într-un nou videoclip de un observator aflat pe orbita solară apropiată. Specialiștii au încercat să găsească o explicație științifică.

Sonda a observat structura în mișcare pe data de 5 septembrie, în timpul deplasării numită periheliu în care apropierea de Soare devenea cea mai mică.

Pe măsură ce Solar Orbiter s-a apropiat, a captat o linie ondulată care se propagă pe suprafața Soarelui. Oamenii de știință din domeniul solar spun că acesta este un tub mai rece de plasmă aflat în plasma fierbinte din jur a atmosferei Soarelui, legat de câmpurile magnetice solare, scrie sciencealert.com.

Videoclipul arată plasma șerpuind peste Soare dintr-o parte în alta, urmând un filament al câmpului magnetic solar.

FOTO Agenția Spațială Europeană

„Plasma curge dintr-o parte în alta, dar câmpul magnetic este ondulat. Așa că se obține această schimbare de direcție, deoarece privim în jos o structură șerpuitoare”, explică astronomul David Long, de la University College London, din Marea Britanie, conform Science Alert.

Câmpurile magnetice solare sunt complicate, iar încercarea de a le înțelege și de a le înțelege este un efort herculean continuu, spun specialiștii.

Atmosfera solară constă din plasmă alcătuită din particule încărcate care sunt ușor limitate de câmpuri magnetice.

Șarpele solar permite oamenilor de știință să vadă câmpul magnetic în mișcare, dar de ce se îndepărtează, asta este ceea ce îl face și mai intrigant.