Neo dandy sau noul Gatsby
0Cizmarii, croitorii şi manufacturierii au văzut cum le cresc vânzările peste noapte când bărbaţii au început să cheltuiască în jur de 1.200 de euro pe lună pe piese vestimentare create la comandă. Pentru noul bărbat, hainele au devenit o expresie a personalităţii lui, pentru care este dispus să plătească oricât.
„Îmi place să cumpăr haine de la Matches, Prada şi Martin Margiela. Uneori, apelez la Uniqlo pentru articole de bază. Moda reprezintă o parte din viaţa mea“, susţine Oliver Woods, un hairstylist în vârstă de 41 de ani. Clientul tipic, când vine vorba de „achiziţii la modă“, Oliver explică pasiunea sa pentru tendinţe, trenduri şi creaţiile designerilor.
„Departe de a fi o corvoadă pentru mine, asortarea pieselor vestimentare reprezintă pentru mine o mare plăcere, datorită preocuparii pentru ţesăturile fine şi dorinţa de a arăta bine“, susţine Woods. „Îmi pasă de propria ţinută şi consider că trebuie să faci un efort pentru a arăta bine“, a continuat el.
Cu cheltuieli lunare estimate la o mie de lire şi o garderobă complexă, Woods este un dandy al secolului 21, dar nu este nici pe departe un „unicat” în lumea pasionaţilor de stofe. În 2011, vânzările globale pentru articolele destinate bărbaţilor au crescut cu 9%, iar liniile de îmbr[căminte şi încălţăminte reprezintă acum jumătate din piaţa vestimentară de lux.
Ieri, Consiliul de Modă Britanic a dat startul celei de-a doua ediţii a evenimentului Saptămâna de Modă pentru bărbaţi, la Londra. Colecţiile cu note de avangardă au preluat conducerea pe podium, iar designerii tineri şi branduri pur englezeşti au dezvăluit o reinterpretare a garderobei masculine.
Programul show-ului, construit ca o replică adusă succesului colecţiilor consacrate sexului frumos, aduce în lumina reflectoarelor produsul inspiraţiei unor creatori precum Lou Dalton şi Sibling.
Una dintre primele colecţii prezentate în cadrul spectacolului de la Londra. FOTO Reuters
Adam Brown, fondatorul brandului Orlebar Brun, va prezenta ultima colecţie a evenimentului, când lenjeria intimă dedicată sexului puternic va lua cu asalt podiumul. „Fiecare piesă pe care o vindem este fabricată în Marea Britanie sau Portugalia, iar calitatea materialelor folosite este una superioară“, a explicat Brown. „Suntem o afacere mică, dar evoluăm şi ne dublăm performanţele de la an la an“, a continuat el.
Alte mărci cu notorietate precum Givenchy, Alexander McQueen, Dries Van Noten şi Lanvin au contribuit la creşterea vânzărilor cu 55%, în ultimii doi ani, în departamentul vestimentaţiei masculine.
În 2013 este estimată o creştere de 20% în vânzări faţă de anul trecut. Bărbaţii devin noii devoratori de tendinţe, iar producătorii englezi susţin cu fermitate acest lucru. „În Franţa şi Italia lucrurile au fost diferite în raport direct cu Marea Britanie. Englezii au lăsat întotdeauna impresia că nu le pasă ceea ce poartă, dar acum mentalitatea s-a schimbat“, a afirmat Tim Little, pantofarul echipei de fotbal Chelsea.