FOTO 7 feluri în care industria cosmetică a convins femeile că nu arată bine naturale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
De-a lungul istoriei, femeile au folosit de toate pentru a-şi face genele de un negru intens, menite să atragă privirile admirative ale sexului opus. FOTO Huffington Post
De-a lungul istoriei, femeile au folosit de toate pentru a-şi face genele de un negru intens, menite să atragă privirile admirative ale sexului opus. FOTO Huffington Post

În fiecare an, femeile cheltuiesc milioane bune pe produse şi procedee de înfrumuseţare despre care, cu un secol în urmă, nu auzise nimeni.

Vinovaţi pentru şabloanele de frumuseţe de astăzi, uneori deloc realiste, sunt publicitarii.  Iată şapte din nesiguranţele femeilor, create de publicitari:

1. „Culoarea naturală a părului tău nu este cea potrivită”

Reclama agresivă a vopselei de păr Clairol a declanşat o explozie de vânzări. Astfel, procentajul femeilor care şi-au vopsit părul a urcat, de la 7% în anul 1950, până la 40% în anii '70.

image
image

2. „Părul de pe corp este scârbos”

Deşi acum părul de pe corpul unei femei este considerat dezgustător, între secolele XVI-XIX, majoritatea europencelor şi americancelor îşi păstrau pilozitatea corporală aşa cum le era lăsată de Mama-Natură.

image

Ce s-a schimbat? Conform cercetătoarei Christine Hope, răspunsul stă în modă şi publicitate. În primul rând, în 1915, o campanie publicitară a convins femeile că trebuie să scape definitiv de părul de pe axile, pentru ca acestea să fie la fel de fine ca şi faţa, altfel nimeni nu le va invita la dans. Apoi, a apărut o explozie de reclame care a încurajat femeile să-şi epileze picioarele – până la sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial, epilarea era deja una din aşteptările pe care societatea le avea de la femeile vremii. În final, după popularizarea bikinilor, (apăruţi în 1946) femeile au început să se epileze inghinal.

3. Pielea ta este prea închisă la culoare

image

Spre sfârşitul secolului al XIX-lea, pielea deschisă la culoare a devenit foarte populară în rândul negreselor. Publicitarii din industrie au explorat din plin complexele oamenilor de culoare şi au promovat numeroase produse create pentru depigmentarea pielii. Aceste produse erau destul de periculoase – conţineau hidrochinonă, o chimicală folosită şi în developarea fotografiilor. În perioada anilor '60s - '70, popularitatea acestei substanţe a scăzut. Oamenii de culoare au fost încurajaţi să-şi accepte trăsăturile naturale. 

4. De fapt, pielea ta e prea deschisă la culoare

image

La începutul secolului XX, statul la soare a devenit o prescripţie populară din partea medicilor, în tratarea unui număr mare de boli. Acest fapt a reprezentat un suport pentru o nouă modă: pielea bronzată. De aici până la loţiunile autobronzante a mai fost un singur pas.

5. Celulita ta este o problemă. Trebuie să dispară!

image

Până în 1830, femeile cu o siluetă plină erau considerate mult mai frumoase şi erau chiar lăudate de societate pentru curbele lor sexi şi pentru celulită, care era o dovadă a naturaleţii. Începând cu jumătatea secolului XX, idealul feminin a căpătat o altă formă – una mai suplă. În aceeaşi perioadă, celulita a devenit unul din inamicii principali ai idealului feminine.

6. Manichiura nefăcută este oribilă

image

Primul producător de ojă din lume este considerat Northam Warren, în 1911. Acesta a lansat, de asemenea, prima campanile publicitară care făcea de „ruşine” femeile cu manichiura nefăcută. Afacerea sa a produs 150.000 de dolari în 1916, ajungând, în 1920, să producă până la 2 milioane de dolari. Unghiile dichisite au devenit o modalitate de a sugera o situaţie financiară bună, dar şi eleganţă, dovedind că poziţia ta socială te situa undeva deasupra celor care făceau muncă manuală. Acum, produsele pentru manichiură sunt comercializate la nivel mondial şi au devenit embleme ale frumuseţii feminine.

7. Genele tale nu sunt destul de lungi

image

De-a lungul istoriei, femeile au folosit de toate pentru a-şi face genele de un negru intens, menite să atragă privirile admirative ale sexului opus, începând cu un fructe de soc american, până la răşină. Rimelul a apărut abia în secolul XX, când T.L. Williams a fondat Maybelline. Pe măsură ce popularitatea acestuia a crescut, companiile producătoare de produse cosmetice au început să se „bată” în eficacitate şi în efectele care mai de care mai atractive – de la volum, până la „gene mai dese” – după nevoia clientelei. Numeroase companii cosmetice au fost trase la răspundere pentru inducerea în eroare a publicului, pe motiv că foloseau gene false pe modelele din reclame.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite