FOTO Festivalul internaţional de film de dans - BIDFF - şi-a desemnat câştigătorii. Care este cel mai bun film românesc
0Scurtmetrajul „Navigation“, regizat de Marlene Millar, în coregrafia lui Sandy Silva, a fost desemnat marele câştigător al celei de-a şasea ediţii a Bucharest International Dance Film Festival, care s-a încheiat duminică.
Juriul ediţiei de anul acesta a fost format din artistul Farid Fairuz (România), producătorul Patrice Nezan (Franţa) - specialist în audiovizual, a produs numeroase filme selectate în festivaluri prestigioase, şi coregrafa Chrysanthi Badeka (Grecia) - dansatoare, creatoare de filme, editor, profesor de videodance şi manager de proiect la mAPs - migrating Artists Project in Greece.
În competiţia internaţională, unde au fost selectate 21 de scurtmetraje din zece ţări, premiul pentru cel mai bun film, oferit de Conceptual Lab by Theo Nissim, în valoare de 1.000 de euro, a fost acordat scurtmetrajului „Navigation” (Canada, r. Marlene Millar, c. Sandy Silva).
„Filmul reuşeşte să transmită un mesaj puternic despre umanitate, care se reflectă în modul în care sunt folosite corpurile, sunetul, camera şi spaţiul. Este subliniat, cu generozitate, modul în care diferite generaţii evoluează unele lângă celelalte şi modurile diferite de a convieţui, timp în care îşi găsesc propria voce“, a fost motivaţia juriului.
Juriul BIDFF 2020 FOTO Ionuţ Rusu
În cadrul aceleiaşi competiţii, juriul a oferit şi o menţiune specială peliculei „Divided We Scroll” (Marea Britanie, r. Klaas Diersmann, c. Pepa Ubera) pentru limbajul cinematografic puternic şi coregrafia unică, în ton cu obiceiurile actuale sociale, ce reuşesc să construiască o critică condensată a lumii moderne.
Cel mai bun film românesc
Dintre cele şapte filme româneşti selectate în competiţia naţională, titlul de cel mai bun film românesc şi un premiu în valoare de 500 euro oferit de ADFR - Asociaţia de Dezvoltare a Filmului Românesc au fost acordate peliculei „Call of Pink“ (România, r. Denisa Anastasiu, Maria-Luiza Dimulescu şi Cătălin Rugină). Potrivit juriului, filmul a fost premiat pentru „mixul de limbaje şi pentru reuşita de a introduce procesul de gamificare într-un film de dans. Scurtmetrajul are o abordare proaspătă a formalismului, dar este extrem de atent la tehnici şi are o poveste clară.“
Juriul a oferit şi o menţiune specială, în cadrul competiţiei naţionale, filmului „inHabited_The Attic” (România, r. Smaranda Gabudeanu, c. Smaranda Gabudeanu şi Svitlana Pashko) care reuşeşte să creeze o lume intimă şi personală creând legături între vizual, poezie şi tărâmuri simbolice.
În cadrul competiţiei dedicate musicalurilor nu a fost acordat niciun premiu. În schimb, juriul a decis să acorde peliculei „Canning Town“ (Marea Britanie, r. Fabiola Santana şi Will Dickie) un premiu special în valoare de 500 de euro oferit de Tangaj Dance pentru felul în care „filmul reflectă tema festivalului, creând o atmosferă puternică care întruchipează o lume distopică în care nimeni nu-şi mai poate găsi locul”.
Festivalul s-a încheiat duminică cu proiecţia filmului documentar „The Euphoria of Being”, în regia lui Réka Szabó (Ungaria).
Cea de-a şasea ediţie a Bucharest International Dance Film Festival a avut loc între 3 şi 6 septembrie în Bucureşti şi a inclus proiecţii în aer liber la Cinema „Elvire Popesco”, Cinema Muzeul Ţăranului şi Mercato Kultur, un atelier de film de dans susţinut de artista Chrysanthi Badeka, un masterclass oferit de Maria Tânjală (FilmChain) şi două conferinţe online cu artistul şi filosoful Jassem Hindi şi cu artistul pavleheidler.