Klaus Iohannis a lansat raportul „Educaţia privind schimbările climatice”: Sunt domenii esenţiale, asupra cărora decidenţii politici se apleacă prea puţin | VIDEO
0Klaus Iohannis a lansat în dezbatere publică, marţi, raportul „Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile”, care propune schimbarea mentalităţii referitoare la protejarea mediului înconjurător, prin educarea tinerelor generaţii. Şeful statului a subliniat că schimbările climatice reprezintă subiecte prioritare, asupra cărora „decidenţii politici se apleacă prea puţin”.
Preşedintele Iohannis a deschis evenimentul de lansare în dezbatere publică a raportului „Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile”, care a avut loc la Cotroceni şi care cuprinde rezultatele dezbaterilor grupului de lucru înfiinţat la nivelul Administraţiei Prezidenţiale pe tema educaţiei privind clima.
„Educaţia, protecţia mediului şi combaterea schimbărilor climatice reprezintă teme prioritare pentru mandatul meu de preşedinte. Sunt domenii esenţiale, asupra cărora decidenţii politici încă se apleacă prea puţin. Tocmai de aceea am organizat la nivelul Administraţiei Prezidenţiale grupuri de lucru care să producă o serie de propuneri concrete. Un astfel de demers a fost cel finalizat prin elaborarea proiectului România Educată care, prin sumele record obtinute prin PNRR, capătă în sfârşit şi alocare financiară pentru a putea fi pus în practică. În continuarea proiectului România Educată am decis ca pe parcursul anului 2021 să funcţioneze şi un grup de lucru pe tema Educaţiei privind schimbările climatice şi mediul. (…)
Raportul lansat astăzi semnalează o serie de probleme dar prezintă şi soluţii. Atât pentru a lărgi accesul la educaţia privind protecţia mediului şi combaterea efectelor climatice, cât şi pentru fundamentarea unei infrastructuri şcolare verzi. Ceea ce ne dorim însă, mai mult decât orice, este să deschidem drumul către o schimbare de mentalitate”, a transmis preşedintele.
Şeful statului a făcut apel la societate, pentru a contribui la „punerea în practică în cea mai bună formă a propunerilor” lansate prin intermediul raportului.
„Educaţia privind schimbările climatice şi mediul nu poate fi un efort solitar. Depinde de implicarea unui număr cât mai mare de actori diferiţi: instituii, autorităţi, profesori, ONG-uri, părinţi, companii, mass-media etc”, a subliniat Klaus Iohannis.
„Cu toţii ne dorim un mediu curat, fără deşeuri la tot pasul, cu toţii ne dorim să nu ne fie pusă în pericol sănătatea şi să fim feriţi de efectele devastatoare ale fenomenelor meteo extreme. Putem reuşi prin politici publice adecvate, prin instituţii care aplică legea, dar mai ales prin acţiunile individuale ale fiecăruia dintre noi. De aceea, protejarea mediului şi combaterea schimbărilor climatice nu se poate realiza fără un parteneriat între instituţii şi cetăţeni”, a mai spus preşedintele.
În ceea ce priveşte educaţia privind schimbările climatice şi mediul la nivel preuniversitar, preşedintele ţării a transmis că este „esenţial” ca atenţia să fie centrată pe elev, astfel că raportul lansat astăzi vine în întâmpinarea elevului vine cu un set de instrumente atractive, digitale: aplicaţii şi manuale interactive. „Pentru că ne adresăm unor generaţii formate din veritabili digitali nativi”, a completat preşedintele, adăugând că se urmăreşte ca tinerii să înveţe despre schimbările climatice şi mediu în natură, prin activităţi practice, menite să protejeze mediul înconjurător.
„Şcolile în care învaţă elevii noştri trebuie să devină ele însele exemple de bune practici în materie de sustenabilitate pentru a inspira elevii să adopte un comportament adecvat pentru protejarea mediului”, a mai spus preşedintele.
Citeşte şi: Klaus Iohannis vrea să introducă în şcoli Educaţia privind schimbările climatice | VIDEO