Un oltean, responsabil pentru 20% dintre apelările abuzive la 112. De zece ori mai mulţi adulţi ţin lina ocupată decât copiii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine: STS
Imagine: STS

Apelurile abuzive la numărul unic de urgenţă 112 efectuate de adulţi sunt de zece ori mai multe decât cele făcute de copii. De exemplu, un oltean este responsabil pentru 20% dintre apelările abuzive la numărul unic de urgenţă, acesta sunând de 22.456 ori în ultimele 6 luni.

Serviciul de urgenţă 112 a fost apelat abuziv de peste 231.000 de ori, în prima jumătate a acestui an,potrivit unui comunicat al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).

Cele mai multe astfel de apeluri s-au înregistrat în Olt, Gorj, Harghita, Ialomiţa şi Constanţa.

În doar şase luni, un adult din Olt a sunat la 112 de 22.456 de ori, folosind două cartele SIM prepay.

De câte ori a fost apelată abuziv linia de urgenţă în ultimele 6 luni

„În perioada ianuarie – iunie 2021 (…) numărul de urgenţă 112 a fost apelat de 4.896.261 de ori, dintre care mai mult de jumătate, 57,86% au reprezentat urgenţe (2.376.367), iar 42,14% non-urgenţe (2.063.122). Din totalul apelurilor non-urgente înregistrate în primul semestru, un număr de 231.919 (11,24%) au fost apeluri abuzive. Sunt situaţiile în care, chiar dacă nu au o urgenţă reală, persoanele sună la 112 pentru a glumi, pentru a aduce injurii operatorilor sau apelează numărul de urgenţă fără a spune nimic”, arată STS.

Comparativ cu prima jumătate a anului 2020, apelurile abuzive sunt în uşoară scădere, conform sursei citate.

În aceeaşi perioadă a anului trecut s-au înregistrat peste 311.000 de apeluri abuzive, reprezentând 13,96% din numărul apelurilor non-urgente. Cetăţenii înţeleg importanţa apelării responsabile a serviciului de urgenţă, însă există încă un număr mare de adulţi care sună abuziv la 112, în timp ce alte persoane au, cu adevărat, nevoie de intervenţia echipajelor de salvare.

STS reaminteşte românilor să sune la 112 doar când au cu adevărat o urgenţă, când sunt în pericol viaţa, proprietatea sau mediul.

Cu cât se sancţionează „glumele” la 112

Apelarea abuzivă a Serviciului de urgenţă 112 se pedepseşte cu amendă până la 2.000 de lei, iar dacă echipajele de intervenţie se deplasează în teren şi constată că a fost o alertare falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se fac de către Ministerul Afacerilor Interne.

Sfaturile STS pentru români:

  • Sunaţi la 112 doar când aveţi o urgenţă sau dacă cineva se află într-o situaţie de urgenţă. O situaţie de urgenţă este aceea în care este necesară intervenţia imediată a agenţiilor specializate – Ambulanţă, Poliţie, Pompieri, Jandamerie – atunci când viaţa,  proprietatea sau mediul sunt puse în pericol (incendii, accidente cu victime, persoane inconştiente, probleme medicale grave, agresiuni şi alte infracţiuni, inundaţii, tentative de suicid, tâlhării etc).
  • Blocaţi telefonul pentru a evita apelarea accidentală (dacă aţi sunat din greşeală la 112, rămâneţi pe fir şi informaţi operatorul că aţi apelat dintr-o eroare).
  • Cooperaţi cu operatorul 112 atunci când apelaţi serviciul de urgenţă. Răspundeţi cât mai corect la întrebările pe care acesta vi le adresează, spuneţi adresa cât mai exactă a evenimentului şi oferiţi toate detaliile despre ce s-a întâmplat. Întrebările pe care vi le adresează operatorul 112 sunt clare şi concise şi au ca scop acordarea ajutorului în cel mai scurt timp posibil. Cu cât sunt mai detaliate şi corecte informaţiile pe care le furnizaţi, cu atât mai repede vor putea ajunge echipajele la dumneavoastră.
  • Nu sunaţi la 112 pentru probleme non-urgente! Apeluri non-urgente reprezintă acele situaţii în care nu este nevoie de intervenţia imediată a echipajelor Ambulanţei, Poliţiei, Pompierilor sau ale Jandarmeriei. Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viaţa unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aştepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!
  • Nu apelaţi numărul de urgenţă pentru a face glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informaţii care nu fac obiectul unei intervenţii de urgenţă (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităţilor etc.)
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite