Se simplifică procedurile de înfiinţare a unei firme. Ministerul Justiţiei va avea consultări cu mediul de afaceri
0
Ministerul Justiţiei şi Oficiul Naţional pentru Registrul Comerţului vor să simplifice procedurile de înfiinţare a unei firme şi în acest sens demarează consultări pentru revizuirea legislaţiei. Acestea vor avea loc în perioada 22 – 23 iunie, la sediul Ministerului Justiţiei, fiind invitaţi reprezentanţi ai tuturor instituţiilor, organismelor şi asociaţiilor cu un rol determinant în înfiinţarea sau derularea unei afaceri.
”Ministerul Justiţiei şi Oficiul Naţional pentru Registrul Comerţului (ONRC) organizează o amplă consultare publică a mediului de afaceri şi a asociaţiilor profesionale, a profesiilor liberale, a mediului academic economic şi a autorităţilor şi instituţiilor publice cu un rol determinant în înfiinţarea sau derularea unei afaceri. Aceste consultări se înscriu în procesul de revizuire a legislaţiei în drept societar, obiectivul principal fiind reprezentat de simplificarea formalităţilor aferente înfiinţării unei firme şi înregistrării în registrul comerţului”, a transmis Ministerul Justiţiei.
În acest sens, în perioada 22 – 23 iunie 2020, la sediul Ministerului Justiţiei, se vor desfăşura întâlniri de lucru cu reprezentanţii mediului de afaceri şi asociaţiilor profesionale, profesiilor liberale, mediului academic economic şi autorităţilor şi instituţiilor publice cu un rol determinant în înfiinţarea sau derularea unei afaceri.
Programul consultărilor cu mediul de afaceri
22 iunie 2020, ora 15,00:
Camera de Comerţ Româno-Americană;
Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană;
Camera de Comerţ Româno-Franceză;
Camera de Comerţ şi Industrie a României;
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România;
Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România;
Academia de Studii Economice din Bucureşti;
Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.
23 iunie 2020, ora 15,00
Camera Auditorilor Financiari din România;
Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România;
Uniunea Naţională a Barourilor din România;
Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România;
Uniunea Naţională a Executorilor Judecătoreşti din România;
Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România;
Secretariatul General al Guvernului;
Ministerul Finanţelor Publice.
Documente necesare în prezent la înfiinţarea unei firme
Reamintim că înfiinţarea unei firme de tip SRL înseamnă, chiar şi în 2020, destul de multă birocraţie. Tocmai de aceea, foarte mulţi antreprenori la început de drum preferă să solicite ajutorul specialiştilor în domeniu.
Lista cu acte necesare înfiinţate SRL în 2020, documente ce trebuiesc depuse la Registrul Comerţului, conţine următoarele:
- Rezervarea denumirii firmei;
- Actul constitutiv (autentificat de avocat);
- Cazierul fiscal al fiecăruia dintre asociaţi şi/sau administratori;
- Contractul de sediu social, de închiriere sau subinchiriere, contract de leasing imobiliar sau alte contracte, în funcţie de situaţie.
- Copie Carte de Identitate ( C.I.) sau Paşaport ale asociaţilor şi/sau administratorilor;
- Specimen de semnatura al administratorului/administratorilor firmei;
- Declaraţii pe proprie răspundere ale asociaţilor şi/ sau administratorului că pot îndeplini calitatea respectivă, autentificate la notar
- Dovada depunerii capitalului social (extras de cont din ziua respectiva) la o bancă aleasă de către asociaţii firmei.