Facturi la gaze mărite şi de 11 ori pentru chiriaşi din ANL-uri. Primar. „Mi se pare incredibil!”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Blocuri ANL din artierul Sagricom, Târgovişte. FOTO: Arhivă
Blocuri ANL din artierul Sagricom, Târgovişte. FOTO: Arhivă

Primarul Municipiului Târgovişte, Cristian Stan, a declarat că facturile pe luna ianuarie, la gaze, au venit mărite şi 11 ori la apartamentele ANL din cartierul Sagricom. Edilul a precizat că Primăria, în calitate de proprietar al acestor apartamente, nu va plăti facturile mărite şi că le va contesta.

Edilul spune că administraţia locală ar trebui să refactureze către chiriaşi câte 4.000 de lei lunar pentru un apartament de 60 mp, lucru pe care nu îl va face. 

„Mi se pare incredibil şi o bătaie de joc. Încercăm să discutăm cu furnizorul de gaze naturale şi nu reuşim. Discuţi cu nişte roboţei. Apasă tasta 1, tasta 2, tasta 3, daţi email, am primit emailul dumneavoastră, vă mulţumim, aşteptaţi că vă contactăm noi şi nimic. Vom contesta toate facturile. Nu voi accepta niciodată să refacturăm 4.000 de lei pe lună, gaze, pentru un apartament ANL. Această factură este generată exclusiv de creşterea de preţ”, a declarat Daniel Cristian Stan.

Primarul Târgoviştei este de părere că statul ar trebui să intervină rapid pentru a stopa bătaia de joc asupra cetăţenilor. 

„Noi, la Primărie, dacă creşteam taxele şi impozitele cu un procent foarte mic, fără să am în spate o fundamentare foarte clară, era belea. În baza unei legislaţii cel puţin ciudate, am fost repartizaţi către furnizorul cu cel mai mic preţ de pe piaţă, iar acesta este Engie şi care ne ia un tarif de 11 ori mai mare în comparaţie cu ce exista înainte. Problema este care sunt urmările, pentru că noi va trebui să refacturăm către chiriaşi. Cum să facturezi gaze pe un apartament de 60 de mp. 4000 de lei pe lună? Domnii care ne furnizează utilităţi pur şi simplu îşi bat joc de toată lumea”, a explicat Cristian Stan. 

Paşi practici pentru a contesta facturile nejustificate: 

1. Citim factura cu atenţie 

„Consumul nostru, de pe factură include consumul propriu zis şi costurile furnizorului pentru ca energia electrică şi gazul să ajungă la noi. Restul sunt taxe care ajung în altă parte”; explică sursa citată care a prezentat şi un model cu ce include factura noastră.

Astfel, factura de energie electrică: conţine consumul nostru, la care se adaugă multe alte taxe. Consumul nostru este doar ”Energia activă” (cu roşu, în imaginea de mai jos) din factură; restul sunt taxe. 

factura electricitate foto facias ro

Foto: FACIAS

Iar factura de gaze naturale: conţine consumul nostru (cu roşu), plus taxe.

factura gaz foto facias ro

Foto: FACIAS

Alte informaţii mai detaliate despre cum citim şi înţelegem facturile la curent şi gaze, găsim şi aici: 

Model factură de energie electrică – ANRE

Componentele facturii (E.on)

Ce vad în facturile de energie electrică & gaze şi nu pricep (şi mai simplu explicat)

2. Paşi practici pentru a contesta factura:

„Am înţeles factura, dar consumul este mult prea mare în raport cu ce consumăm noi, în mod normal? Cauzele unei facturi nejustificate pot fi multiple: regularizări eronate, furt de energie, contor defect, rea intenţie a furnizorului!, explică reprezentanţii FACIAS, care recomandă consumatorilor să ţină un tabel cu consumul lunar, pentru a vedea mai rapid discrepanţele.

Cum putem contesta factura:

  • la furnizor:Toţi furnizorii sunt obligaţi să ne pună la dispoziţie modalitatea de contestare şi termenele de timp.
  • la ANRE şi ANPC: Dacă nu suntem mulţumiţi de răspunsul furnizolului, (un răspuns standard primit este acela prin care suntem anunţaţi că s-a verificat, factura este corectă, dar ne dau posibilitatea să plătim în rate),  contestăm (imediat ce am primit răspunsul de la furnizor), la ANRE şi ANPC. Încercăm să le punem la dispoziţie toate datele necesare, pentru a analiza cât mai corect). Şi aceste două instituţii vă pun la dispoziţie informaţii despre modalitatea de contestare: pe pagina lor web şi telefonic, dacă ne încurcăm.
  • în instanţă: Avem răspunsurile de la  ANRE şi Protecţia consumatorului (ANPC), dar tot suntem nemulţumiţi, atunci contestăm în instanţă. De cele mai multe ori, în instanţă (dacă are dreptate), consumatorul are câştig de cauză.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Reîncepe construcţia de locuinţe ANL pentru tineri, la Târgovişte

ANL construieşte 67 de locuinţe pentru tineri în Dâmboviţa

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite