Cum reducem consumul de carburanţi pe timpul iernii. Cele mai bune 5 ponturi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cum să reduci consumul de combustibil în timpul iernii, este o întrebare care frământă majoritatea şoferilor preocupaţi de costurile, în general mai ridicate, pentru o maşină în anotimpul rece. Vă prezentăm câteva sfaturi oferite de specialişti, care vă vor ajuta să reduceţi consumul.

Pe lângă perioada mai lungă de rulare la rece, când motorul consumă mai mult carburant, iarna, echipamentul electric contribuie şi el la sporirea consumului.  Prin respectarea câtorva sfaturi în ceea ce priveşte condusul pe timp de iarnă, consumul suplimentar la temperaturi sub zero poate fi menţinut în limite rezonabile.

1. “Şoferii ar fi bine să evite deplasarea pe distanţe scurte. Cine nu se grăbeşte şi are de parcurs doar o distanţă scurtă până la destinaţie ar putea să aleagă mersul pe jos. Pe distanţe scurte, motorul nu apucă să se încălzească, astfel încât creşte consumul de carburant”, susţine ing. Răzvan Timar, reprezentantul unui service auto.

2. Specialiştii recomandă dezgheţarea parbrizului fără pornirea motorului. Pe lângă carburantul consumat, se poate uza şi motorul.  Totodată, la ralanti, motorul se încălzeşte mult mai încet decât în mers, la turaţii medii.

3. “Este recomandat ca vitezele să fie schimbate la turaţii medii, pentru a scădea consumul de carburant la condusul pe timp de iarnă. Astfel, motorul se încălzeşte mai repede, la fel şi interiorul. Şoferii trebuie să aibă grijă la indicatorul de temperatură al motorului. Chiar dacă se află deja în zona „verde“, motorul nu este cu adevărat încălzit. Deoarece antigelul, cu cele două circuite ale sale, se încălzeşte de cele mai multe ori mai repede decât uleiul din baie. Iar temperatura uleiului este cea care contează atunci când vine vorba de motor. Iarna, temperatura de funcţionare se atinge abia după 20 km. Cine turează motorul înainte de asta trebuie să ia în considerare o uzură mai mare a suprafeţelor de frecare din interiorul motorului”, a mai precizat ing. Răzvan Timar.

4. Instalaţiile electrice precum degivratorul hayonului sau încălzirea scaunelor ar trebui decuplate. Încălzirea scaunelor, a oglinzilor exterioare, a parbrizului şi lunetei au nevoie de foarte multă energie. Specialiştii susţin că pentru fiecare 100 de waţi, un motor consumă circa 0,1 litri de carburant suplimentar la fiecare 100 km. Farurile de ceaţă consumă până la 0,2 l/100 km şi nu ar trebui pornite decât dacă e absolut necesar.

5. “Presiunea din pneuri este foarte importantă pe timpul iernii. O presiune prea mică măreşte suprafaţa de rulare şi astfel frecarea, uzura benzii de rulare şi consumul de carburant. Unii şoferi măresc presiunea cu 0,5 până 1,0 bar peste cea recomandată de producători. Ceea ce micşorează suprafaţa de rulare, dar şi aderenţa, sporind astfel riscurile”, susţine reprezentantul service-ului auto.

Vă mai recomandăm:

Tradiţii de Sfântul Andrei. Ce se întâmplă cu persoanele care dau împrumuturi în această zi

Oradea



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite