Noua şosea din munţii Parâng. Imagini aeriene inedite cu drumul care va trece pe sub pârtii FOTO

Noua şosea din munţii Parâng. Imagini aeriene inedite cu drumul care va trece pe sub pârtii FOTO

Foto: CJ Hunedoara.

Noua şosea construită în staţiunea Parâng din Valea Jiului a fost inaugurată după trei ani de la începerea lucrărilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Turiştii pot circula în siguranţă, anunţă autorităţile, pe noua şosea construită în Masivul Parâng.

GALERIE FOTO CU DRUMUL DIN PARÂNG

Drumul Judeţean, în lungime de 4,5 kilometri, a fost inaugurat, iar Consiliul Judeţean Hunedoara a publicat o serie de imagini inedite, realizate cu ajutorul dronei, cu traseul acestuia.

Autostrada cu cele mai lungi tuneluri pentru urşi, aşteptată de un deceniu. În ce stadiu este investiţia

Dealul Liliecilor, cel mai spectaculos loc al Autostrăzii Lugoj - Deva. Cum a rezistat lucrarea de anvergură VIDEO

„Tunelurile pentru urşi“ ale Autostrăzii Lugoj - Deva, plănuite de un deceniu. Cât costă şi cum vor arăta

Drumul Judeţean 709 F leagă zona cabanelor de la poalele masivului Parâng de staţiile de coborâre ale celor două telescaune.


Imagini video din timpul în care drumul era încă în şantier. Noiembrie 2020

Lucrările au început în toamna anului 2018, în baza unui contract de finanţare derulat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală 2, în valoare de 17,9 milioane de lei.


Şoseaua din Parâng. FOTO: CJ Hunedoara

„Finalizarea proiectului de modernizare a DJ 709F, care a implicat lucrări de maximă complexitate, va contribui la dezvoltarea turismului în Valea Jiului”, a informat Consiliul Judeţean Hunedoara.

Reprezentanţii constructorului susţin că au respectat în totalitate parametrii tehnici ai proiectului. Una dintre provocările acestuia a fost realizarea celor două tuneluri în locuri unde noua şosea se va intersecta cu pârtiile de schi din staţiune.


Şoseaua din Parâng. FOTO: CJ Hunedoara

Noua şosea cu o lungime de peste patru kilometri urcă până la cota 1.600 de metri, în staţiunea Parâng. Pe lângă transformarea drumului de pământ într-o şosea montană, proiectul a prevăzut realizarea tunelurilor pe sub pârtiile de schi, lărgirea părţii carosabile la patru metri şi construcţia a 4,5 kilometri de rigole betonate, 23 de podeţe, 2,2 kilometri de ziduri de sprijin din beton şi ciment şi 2,5 kilometri de parapete de siguranţă.


Şoseaua din Parâng. FOTO: CJ Hunedoara

Vă recomandăm să citiţi şi:

Podul verde al Autostrăzii Lugoj - Deva. Cum a ajuns ecoductul pentru animale, la doi ani de la construcţie VIDEO

Cum s-a lucrat la salba de tuneluri de pe Valea Mureşului, prin care trenurile vor trece cu 160 km/h VIDEO

Cum a fost construit Tunelul Turdaş, cel mai spectaculos tunel feroviar din vestul României VIDEO

Noua șosea din Masivul Parâng. FOTO: CJ Hunedoara / Facebook

Imagini din aceeasi galerie
  • Noua șosea din Masivul Parâng. FOTO: CJ Hunedoara / Facebook
  • Noua șosea din Masivul Parâng. FOTO: CJ Hunedoara / Facebook 1
  • Noua șosea din Masivul Parâng. FOTO: CJ Hunedoara / Facebook 2
  • Noua șosea din Masivul Parâng. FOTO: CJ Hunedoara / Facebook 3
  • Noua șosea din Masivul Parâng. FOTO: CJ Hunedoara / Facebook 4
  • Noua șosea din Masivul Parâng. FOTO: CJ Hunedoara / Facebook 6
  • Noua șosea din Masivul Parâng. FOTO: CJ Hunedoara / Facebook 7
  • Noua șosea din Masivul Parâng. FOTO: CJ Hunedoara / Facebook 8
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările