FOTO Cum arată şi cât costă tramvaiele fabricate în România, care circulă în Cluj-Napoca

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tramvaiul Astra Imperio este fabricat la Arad. FOTO: CTP Cluj
Tramvaiul Astra Imperio este fabricat la Arad. FOTO: CTP Cluj

Primele patru tramvaie noi, model Astra Imperio, fabricate în România, au început din această săptămână să circule pe străzile din Cluj-Napoca. Un astfel de tramvai costă 1,9 milioane de euro bucata şi sunt dotate cu internet wireless, camere de supraveghere şi sistem POS de achiziţionare a biletului cu cardul.

Cele patru tramvaie fabricate la Arad au intrat de săptămâna aceasta în circulaţie pe străzile din Cluj-Napoca. Acestea au capacitate de 300 de călători (36 locuri pe scaune) şi dotări de ultimă generaţie, facilităţi pentru fotolii rulante sau cărucioare pentru copii, Wi-Fi gratuit pentru călători, sistem de supraveghere video etc, a anunţat primarul Emil Boc. 

Tramvai de 1,9 milioane de euro


 

1,9 milioane de euro costă un astfel de tramvai, a anunţat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca. 

Primăria a semnat un contract cadru pentru 24 noi tramvaie cu SC Astra Vagoane Călători SA - proiect cu finanţare europeană în valaoare de circa 40 de milioane de euro . Acestea vor continua să fie livrate succesiv, până la finalul anului următor.

„Componenta verde de mobilitate urbană a reprezentat o linie cheie de finanţare în exerciţiul 2014-2020 al Uniunii Europene, motiv pentru care am urmărit să atragem cât mai multe fonduri europene pentru mijloace de transport ecologice precum tramvaiele sau autobuzele electrice. Obiectivul Primăriei este ca întreaga flotă de transport public a oraşului să fie electrică până în 2028”, a precizat Emil Boc. 

Cracteristicile tramvaielor 


 

Caracteristici generale ale tramvaiului “Astra Imperio”:

capacitate de transport de 302 calatori dintre care 36 locuri pe scaune;


podea coborata;


rampa pentru fotolii rulante ale persoanelor cu dizabilitati;


loc special amenajat in salon , pentru fotoliile rulante si landourile pentru copii;


patru usi duble cu sistem antistrivire a calatorilor;


sistem de recuperare a energiei la franare;


sistem de climatizare;


sistem de iluminare interioara a salonului cu lampi tip LED;


patru afisaje de traseu exterioare cu LED-uri ( 1 fata, 2 lateral, 1 spate);


doua indicatoare cu LED-uri pentru vizualizare statii;


sase monitoare informative LCD;


doua monitoare extrawide pentru afisarea traseului si a statiilor;


anuntarea vocala a statiilor in salon;


statie de amplificare, Radio-CD si microfon;


WIFI gratuit pentru calatori;


sistem de supraveghere video in interior si exterior;


sistem ticketing;


sistem POS de achizitionare a biletului cu cardul direct din tramvai.


 

Vă mai recomandăm

VIDEO Cum arată primele autobuze electrice din România. Costă 620.000 de euro bucata şi au fost cumpărate cu fonduri elveţiene

FOTO Cum funcţionează primele autobuze electrice din România: „Ceea ce au adus polonezii este ceva cu totul şi cu totul diferit”

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite