Proiect de 14 milioane de euro iniţiat de Primăria Alba Iulia, blocat după ce un ofertant a câştigat la CNSC şi în justiţie

Proiect de 14 milioane de euro iniţiat de Primăria Alba Iulia, blocat după ce un ofertant a câştigat la CNSC şi în justiţie

Imagine aeriană a municipiului Alba Iulia

Două licitaţii importante derulate de Primăria Alba Iulia, referitoare la realizarea documentaţiilor tehnico-economice pentru o investiţie majoră ce urmează a fi implementată în municipiu sunt temporar blocate după ce unul dintre ofertanţi a obţinut de la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) anularea rapoartelor procedurii şi reevaluarea ofertelor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Este vorba despre proiectele de elaborare a documentaţiilor tehnico-economice aferente proiectului „Reabilitare infrastructură reţea majoră de transport public urban din municipiul Alba Iulia”, lotul I şi lotul II. Lucrarea pentru lotul I are o valoare estimată de 1,65 de milioane de lei, iar cea pentru lotul II – de circa 700.000 de lei.
 
Ambele contestaţii au fost formulate de ofertantul Urban Scope SRL Bucureşti, în contradictoriu cu Primăria Alba Iulia şi Asocierea Fip Consulting SRL Bucureşti – Starcom Exim SRL Cluj-Napoca, desemnată câştigătoare. 
 
În cazul documentaţiei pentrul lotul I, CNSC a anulat raportul procedurii din 5 ianuarie 2021 în partea care priveşte evaluarea ofertei depusă de asocierea menţionată, precum şi actele subsecvente şi a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei menţionată în termen de 15 de zile de la primirea deciziei. În 22 martie 2021, deciza CNSC a fost menţinută şi la Curtea de Apel Alba Iulia astfel încât hotărârea Consiliului a rămas definitivă.
 
O decizie aproximativ similară a fost luată de CNSC şi în privinţa documentaţiei aferente lotului II. ”Anulează raportul procedurii de atribuire şi actele subsecvente şi obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor cu respectarea prevederilor documentaţiei de atribuire, a legislaţiei incidente şi a motivării aferentă prezentei în termen de 10 zile de la comunicare”, se susţine în hotărârea Consiliului. Şi în acest caz, Curtea de Apel a decis, în 29 martie 2021, să menţină hotărârea CNSC.
 
Cele două contracte privind realizarea documentaţiilor tehnico-economice vor sta la baza realizării unei mari investiţii estimate la 14 milioane de euro care va reconfigura sitemul de mobilitate urbană pe cele mai circulate străzi din municipiul Alba Iulia. Trei bulevarde principale, Încoronării, Revoluţiei 1989 şi Republicii, alături de alte cinci străzi, vor fi modificate radical în ceea ce priveşte transportul rutier, public urban, de pietoni şi cu bicicleta.
 

Investiţiile din proiect

 
Proiectul prevede, printre altele, lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere, pietonale şi velo pe străzile Pinului, Francesca, Nicolae Grigorescu, Lalelelor, Gheorghe Pop de Băseşti, Bulevardul Încoronării, Bulevardul Revoluţiei 1989, Bulevardul Republicii, cu scopul creşterii vitezei de deplasare a mijloacelor de transport în comun,astfel încât transportul în comun să devină cel mai eficient şi mai accesibil mijloc de deplasare în Alba Iulia
 
De asemenea, vor fi modernizate 21 de staţii de îmbarcare/debarcare călători transport public şi vor fi transformate în staţii inteligente tip „smart-bus-shelter” (cu panouri informative, ecran touch interactiv, senzori de detecţie a parametrilor de calitate a mediului înconjurător, reţea WIFI, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile). Se mai prevede realizarea a trei staţii de încărcat vehicule electrice; sistem de iluminat public în zonele trecerilor de pietoni, pentru creşterea siguranţei acestora şi implementarea unui sistem automatizat inteligent de închiriere a bicicletelor, în sistem modular „plug & play”, cu o flotă de 240 de biciclete electrice cu echipamente inteligente de bord.
 
Va fi creat şi un sistem de management al traficului şi monitorizare cu 41 de camere video; un sistem de iluminat inteligent în zonele de traversare pietoni, respectiv eliminarea parcărilor de pe carosabil şi a celor neregulamentare şi păstrarea doar a celor existente în alveole.
 
Tot în acest proiect sunt prevăzute montarea unor dispozitive de depistare a trecerii pe culoarea roşie a semaforului; pentru depistarea încălcării interdicţiei privind accesarea benzilor dedicate transportului public de către vehiculele neautorizate; amenajarea peisagistică a aliniamentelor de spaţiu verde, inclusiv de arbori şi arbuşti şi realizarea unui sistem de irigaţii automatizat; dotarea spaţiilor modernizate cu elemente de mobilier urban inteligent
 
Străzile vizate au o lungime de 8.494 ml şi o suprafaţă de 154.713 mp. Arterele care fac obiectul proiectului reprezintă calea principală de acces între zona centrală şi restul zonelor din municipiul Alba Iulia, în special pe relaţia nord-sud, exceptând artera de tranzit suprapusă pe traseul DN 1. Pentru traficul local, acest traseu reprezintă principala arteră de transport, o veritabilă „coloană vertebrală” a mobilitătii urbane în Alba Iulia. Valoarea totală a investitiei este estimată la 64.102.774,88 de lei, inclusiv TVA, echivalent a 14.013.373,31 de euro. Banii provin în cea mai mare parte din fonduri europene.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările