FOTO Mercedes-Benz Vito primeşte un upgrade masiv

FOTO Mercedes-Benz Vito primeşte un upgrade masiv

Mercedes-Benz Vito

Este primul material material influenţat de epidemia de coronavirus. Acest material ar fi trebuit să fie un test drive cu noul Mercedes-Benz Vito, dar pentru moment ne rezumăm la o prezentare. Multe evenimente din industria auto au fost anulate, printre ele şi primul contact cu noul vehicul comercial uşor de la Mercedes.

Ştiri pe aceeaşi temă

De la lansare, Mercedes-Benz Vito, produs în Vitoria, Spania, a fost emblema autovehiculelor comerciale uşoare de dimensiuni medii. Aproximativ 530.000 de unităţi din a treia generaţie a modelului au fost vândute de la lansarea din toamna anului 2014.
Datorită versatilităţii sale, Vito este un partener consacrat pentru IMM-uri, în special pentru cele cu până la cinci autovehicule. Peste 70% din toate autovehiculele Mercedes-Benz Vito sunt utilizate în astfel de afaceri.
 
 
Facelift-ul coincide cu disponibilitatea motorului diesel OM 654, cu patru cilindri şi o capacitate de 2.0 litri, pentru toate variantele Mercedes-Benz Vito cu tracţiune pe puntea din spate. Această variantă este familiară pentru portofoliul de motoare Mercedes-Benz Cars şi a fost optimizată din punct de vedere eficienţă şi emisii. Noua generaţie de motoare a fost disponibilă anterior doar pentru Vito Tourer. În cazul Vito Furgon, clienţii de autovehicule comerciale uşoare pot alege dintre următoarele patru categorii:
 
Vito 110 CDI cu 75 kW (102 CP) şi cuplu de 270 Nm (consum combinat de 6,5-6,4 l / 100 km, emisii combinate cu CO2 172-169 g / km);
Vito 114 CDI cu 100 kW (136 CP) şi cuplu de 330 Nm (consum combinat de 6,6-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  173-154 g / km);
Vito 116 CDI cu 120 kW (163 CP) şi cuplu de 380 Nm (consum combinat de 6,4-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  169-156 g / km);
Vito 119 CDI cu 140 kW (190 CP) şi cuplu de 440 Nm (consum combinat de 6,4-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2  169-154 g / km).
 
Generaţia de motoare OM 654 este mai eficientă şi cu mai puţine emisii decât OM 651 şi oferă în plus caracteristici îmbunătăţite la nivel de zgomot şi vibraţii. 
 
Noile îmbunătăţiri pot fi observate la nivelul economiei de combustibil de aproximativ 13%, cu care noul Vito 119 CDI se poate mândri în comparaţie cu modelul anterior. De asemenea, capacitatea rezervorului SCR este de 24 de litri, pentru toate modelele.
 
Pentru prima dată, transmisia automată 9G-TRONIC este acum disponibilă fără restricţii pentru toate variantele Vito cu tracţiune pe puntea din spate. Transmisia automată confortabilă şi eficientă cu convertor de cuplu înlocuieşte acum 7G-TRONIC, care era disponibil doar pentru Vito Tourer. Comutatorul DYNAMIC SELECT poate fi utilizat pentru a selecta programele de conducere „Comfort” şi „Sport” şi astfel comportamentul de deplasare poate fi adaptat la cerinţele de conducere. Ca alternativă, pot schimba manual în modul „M”, folosind padelele schimbătorului de viteză DIRECT SELECT.
 
În combinaţie cu noua familie de motoare OM 654, Mercedes-Benz Vito este dotat standard cu tracţiune pe puntea din spate şi are opţiunea de tracţiune integrală permanentă 4x4. Înălţimea autovehiculului rămâne sub marcajul de doi metri chiar şi atunci când este echipat cu tracţiune integrală. Astfel, Vito nu îşi pierde funcţionalitatea zilnică şi încape fără probleme în garaje obişnuite, precum şi în parcări cu mai multe etaje şi subterane sau spălătorii auto.

Este singurul model din clasa sa disponibil în trei variante de lungime, două ampatamente şi trei sisteme de conducere. Cu un sarcină de încărcare de până la 1.369 kg, este şi cel mai spaţios model din clasa sa. Având în vedere utilizarea sa ca autovehicul comercial, echipamentul opţional al Vito este deosebit de divers. Există numeroase variante de uşi şi geamuri sau de şine de acoperiş cu bare de transport. Compartimentul de încărcare poate fi configurat în podeaua din lemn, ca sistem de şină pentru ancorarea încărcăturii, şine de ancorare pe lateral şi panouri interioare, aceste opţiuni oferind un maxim de funcţionalitate. În varianta furgon, este disponibilă opţional o podea nouă, uşoară şi rezistentă, realizată din plastic, ce asigură o mai mare rezistenţă comparativ cu podeaua standard din metal şi un volum de încărcare cu până la 12 - 15 kilograme, comparativ cu podeaua din lemn. Accesoriile pentru acoperiş, sistemele de transport şi compartimentele de încărcare sunt disponibile din fabrică sau ca accesorii. 

Cu noul AIRMATIC, Vito îşi extinde din nou spectrul deja variat de aplicaţii. Datorită gardei înalte la sol, confortul călătoriei este asigurat chiar şi pe teren accidentat. Amortizarea este reglată automat pentru fiecare roată individual pentru a se potrivi modului de conducere şi condiţiilor de drum. Acest lucru se realizează rapid şi precis, folosind două supape separate pentru amortizare şi compresie. Astfel, AIRMATIC oferă cel mai înalt grad de confort de conducere pentru orice situaţie. AIRMATIC este disponibil pentru toate variantele noului Vito împreună cu motorul OM 654.
 
Sisteme suplimentare de siguranţă şi asistenţă
 
Active Brake Assist, DISTRONIC şi oglinda retrovizoare digitală din interior extind gama de sisteme de asistenţă din dotarea noului Vito. 
 
Noul Active Brake Assist poate detecta riscul unei coliziuni cu un autovehicul care rulează în faţă, iniţiind mai întâi o avertizare vizuală şi acustică. Dacă şoferul răspunde, Active Brake Assist creşte presiunea de frână corespunzătoare situaţiei. Dacă nu există nicio reacţie, sistemul oferă suport pentru manevra de frânare. În traficul urban, Active Brake Assist reacţionează, de asemenea, la obstacole staţionare sau la treceri de pietoni.
 
DISTRONIC este disponibil pentru Vito pentru prima dată. Active Distance Assist poate menţine distanţa faţă de autovehiculul din faţă în funcţie de setarea stabilită de şofer şi îl ajută pe acesta, de exemplu, atunci când conduce pe autostradă sau în ambuteiaje. Sistemul determină accelerarea automată a autovehiculului şi frânarea cu maximum jumătate din puterea de frânare pentru a menţine o distanţă sigură. Dacă sistemul identifică că este necesară o frânare mai puternică, şoferii sunt avertizaţi vizual şi acustic, astfel încât aceştia, dacă este necesar, să poată încetini autovehiculul. În pachetul DISTRONIC, Vito include întotdeauna funcţia HOLD.
 
Oglinda retrovizoare interioară digitală este un punct de reper special. Aceasta transmite imaginea de la camera HDR din lunetă pe display-ul oglinzii, care poate fi utilizat la fel ca o oglindă retrovizoare convenţională, chiar şi atunci când portbagajul este plin până sus. Avantajul acestei oglinzi este că vizibilitatea pentru spatele vehiculului nu este restricţionată de tetiere, pasageri sau alte impedimente. 
 
Conectare completă, cu un aspect nou
 
Varianta facelift extinde şi gama de funcţii ale sistemului de infotainment. Noul Vito foloseşte recepţia radio digitală (DAB+) pentru toate opţiunile radio. Radioul, preinstalat cu două difuzoare frontale, este configurat pentru DAB, la fel ca şi radioul de bază Audio 10, care poate susţine deja posturi de radio digitale. Aceasta înseamnă că recepţia radio este posibilă chiar şi pe distanţe lungi, la o calitate bună. Audio 10 are, de asemenea, o interfaţă Bluetooth® cu funcţionalitate hands-free sau pentru streaming de muzică. De asemenea, smartphone-ul poate fi încărcat prin interfaţa USB.
 
Asistenţă rapidă în cazul unui accident sau a unei defecţiuni
 
Vito este echipat optim pentru a face faţă situaţiilor de urgenţă, datorită sistemului de apeluri de urgenţă Mercedes-Benz şi a funcţiei pentru managementul defecţiunilor disponibilă de la primirea autovehiculului. Sistemul de apeluri de urgenţă este standard. Prin intermediul senzorilor de avarie, accidentele pot fi înregistrate imediat şi serviciile de salvare pot fi alarmate automat dacă pasagerii nu reacţionează printr-un apel vocal stabilit imediat. În mod alternativ, apelul de urgenţă poate fi iniţiat şi manual folosind butonul SOS din panoul de control de deasupra capului. Sistemul stabileşte un apel vocal cu centrul de apeluri de urgenţă Mercedes-Benz. Locaţia exactă este apoi transmisă împreună cu informaţiile suplimentare necesare pentru operaţiunea de salvare şi recuperare.
 
 
 
Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: