Decathlon scoate la vânzare hijabul pentru alergare şi stârneşte polemică

Decathlon scoate la vânzare hijabul pentru alergare şi stârneşte polemică

Captură France TV Info

Grupul francez Decathlon va scoate la vânzare un hijab conceput special pentru alergare. Decizia a stârnit critici în Franţa, în special din partea ministrului Sănătăţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Decathlon va urma exemplul principalului său concurent, Nike, şi va scoate la vânzare în Franţa până la sfârşitul lui martie un hijab conceput special pentru alergare. Este vorba de o vestimentaţie sportivă inspirată din vestimentaţia purtată de unele femei musulmane. Acest articol vestimentar din poliester le va permite femeilor care vor decide să-l poarte să aibă parte de „confort în timpul antrenamentului“, explică Decathlon pe site-ul său, precizând că a fost testat de mai multe ori.

Hijab în limba arabă înseamnă „toate tipurile de văl plasate în faţa unei fiinţe sau a unui obiect pentru a le ascunde vederii sau a le izola”. În mod particular el desemnează acel tip voal pe care femeile musulmane îl poartă pe cap şi care lasă faţa vizibilă. Dacă vălul acoperă faţa, atunci el poartă alte denumiri, cum ar fi: niqab, burqa sau sitar.

Chestionată marţi de RTL în legătură cu acest anunţ, ministrul francez al Sănătăţii a declarat că preferă ca un brand francez să nu promoveze vălul islamic. Potrivit ei, acest demers nu face decât să „favorizeze diferenţierea dintre bărbaţi şi femei“. Criticile de acest gen sunt numeroase.

În ciuda polemicii iscate, Decathlon nu cedează. Angélique Thibault, responsabilă de marca Kalenji în cadrul Decathlon, a spus pentru „Le Figaro“ că iniţiativa survine la cererea unor pasionate de sport din Maroc. Ea afirmă că Decathlon mizează pe principiul „toleranţei absolute“ şi vrea ca sportul să fie accesibil pentru toate femeile.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: