Primele concluzii ale anchetatorilor după accidentul din Bulgaria: „Este posibil ca şoferul să fi adormit”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO AFP
FOTO AFP

Un oficial bulgar a oferit detalii despre posibilele cauze ale accidentului în care 45 de oameni au murit arşi într-un autocar. „A explodat cauciucul din dreapta faţă, aşa că autocarul se târa, s-a deversat combustibil şi pentru că funcţiona încălzirea autobuzului, de acolo a izbucnit incendiul” spune un expert mecanic.

Vasko Pirgov este expert mecanic în motoare cu ardere internă şi secretarul pentru securitate rutieră în Pernik, cel mai apropiat oraş de locul accidentului. El a fost chemat la locul accidentului în acea noapte şi a fost primul specialist care a putut să vadă cum s-a produs tragedia.

Acesta a spus că autocarul a lovit un separator de metal care despărţea intrarea într-o parcare de prima bandă a autostrăzii, atunci i-a explodat cauciucul din dreapta faţă, iar semnul care indica bifurcaţia a zburat la 45 de metri.

Poliţia a transmis că vehiculul mergea cu o viteză de de 100 de km/h şi că şoferul a încercat să redreseze autovehiculul, a tras de volan stânga, a intrat în parapetul de pe mijlocul şoselei pe care l-a smuls efectiv pe mai bine de 50 de metri şi s-a oprit.

„A explodat cauciucul din dreapta faţă, aşa că autocarul se târa, s-a deversat combustibil şi pentru că funcţiona încălzirea autobuzului, de acolo a izbucnit incendiul. Incendiul a izbucnit din partea din faţă a autocarului, deoarece partea din spate este aproape conservată.”, a declarat pentru BNT Vasko Pirgov, scrie Libertatea.

Acesta spune că şoferul avea bidoane cu combustibil lângă scaunele din faţă, ceea ce ar fi provocat explozia.

Cu douăzeci de minute mai devreme, autocarul făcuse o pauză la o benzinărie. Suprafaţa drumului era perfectă, autocarul nu putea aluneca.

„Nu există semne de frânare”, a spus Pirgov, care exclude că şoferul ar fi putut adormi, la 20 de minute după ce ieşise din benzinărie. „Bănuiesc că a făcut o greşeală pe drum, a întors brusc volanul, a lovit cauciucul din faţă de semn şi acolo s-a întâmplat tragedia.”, a adăugat el.

„Este foarte posibil ca indicatorul (pentru ‘insula) să lipsească sau şoferul să fi adormit şi să nu fi văzut”, a declarat pentru BTV Diana Rusinova de la Centrul pentru Politica Europeană a Transporturilor.

Un alt expert s-a mai pronunţat cu privire la acest accident şi a spus că şoferul a parcurs 350 de km de la graniţa cu Turcia până la locul accidentului în doar 4 ore, ceea ce arăta că mergea cu viteză.

Poliţiştii au făcut cercetări şi au văzut că erau probleme cu marcajele de pe şosea.

Mărturia tânărului erou care a reuşit să salveze 6 oameni din accidentul soldat cu 45 de morţi din Bulgaria: „Oamenii au început să ţipe ca în filmele de groază“

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite