OTV, Antena 1 şi Antena 3 - cele mai amendate televiziuni. Imaginile cu Boc în pielea goală şi grosolăniile lui Gâdea, taxate de CNA

OTV, Antena 1 şi Antena 3 - cele mai amendate televiziuni. Imaginile cu Boc în pielea goală şi grosolăniile lui Gâdea, taxate de CNA

CNA a aplicat mai multe sancţiuni în 2012 în comparaţie cu anul anterior FOTO Adevărul

Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au fost destul de ocupaţi în 2012, când CNA a aplicat 320 de sancţiuni, dintre care 189 de somaţii şi 115 amenzi în cuantum de peste 3 milioane de lei. Autoritatea de reglementare în domeniul audiovizual a mai aplicat anul acesta şi o serie de decizii de întrerupere a emisiei unor posturi.

Ştiri pe aceeaşi temă

În 2012, CNA a fost mult mai sever decât în anul precedent, atunci când au fost plicate 249 de sancţiuni – dintre care 112 amenzi în valoare de 2,17 milioane de lei şi 137 de somaţii.

Cele mai multe şi totodată cele mai mari amenzi le-a primit postul OTV. Televiziunea a fost amendată de zece ori pe parcursul ultimului an, CNA „încasând” de pe urma televiziunii lui Dan Diaconescu 605.000 de lei.

Cele mai „babane” amenzi încasate de OTV au fost una în luna iunie, pentru nerespectarea prevederilor Legii Audiovizualului în ceea ce priveşte campania electorală, şi în februarie, când Dan Diaconescu a prezentat imagini care nu-i făceau cinste fostul premier Emil Boc.

În urma difuzării în mod repetat a imaginilor în care Boc apărea gol, în vestiarul unei săli de forţă, Dan Diaconescu s-a ales cu o amendă de 200.000 de lei. La momentul respectiv, membrii Consiliului au constatat că emisiunea lui Diaconescu a fost de natură să prejudicieze în mod grav dreptul la viaţă privată, imaginea, onoarea, reputaţia şi demnitatea fostului premier Emil Boc.

Pe lângă amenzi, OTV s-a ales şi cu trei decizii privind reducerea termenului de valabilitate a licenţei audiovizuale.

Pe locul doi în topul sancţiunilor primte se află Antena 1, care a adunat în 2012 cinci amenzi (în cuantum de 400.000 de lei), două somaţii şi două decizii privind obligarea radiodifuzorului de a difuza timp de 10 minute, numai textul deciziei de sancţionare.

Chiar dacă filmarea cu Boc a fost difuzată în premieră la Antena 1, postul a scăpat mai uşor, cu întreruperea emisiei în prime-time timp de zece minute. Totuşi, emisiunea „Un show păcătos” i-a costat destul de mult pe antenişti.

În luna mai, CNA a aplicat amenda maximă posibilă (200.000 de lei) postului Antena 1, după ce moderatorul emisiunii, Dan Capatos, şi invitaţii săi au „linşat-o mediatic” pe Carmen Harra, aşa cum s-a exprimat avocatul „clarvăzătoarei”. Potrivit CNA, imaginea „futurologului” a fost terfelită în ediţii consecutive ale emisiunii prezentate de Capatos.

Televiziunea de ştiri Antena 3 ocupă ultimul loc de pe podium, acumulând în 2012 opt amenzi în cuantum de 273.000 de lei, patru somaţii şi două decizii privind obligaţia radiodifuzorului de a acorda drept la replică.

Cea mai mare amendă încasată de postul condus de Mihai Gâdea a fost de 150.000 de lei, aplicată pentru limbajul injurios atât al moderatorilor, cât şi al celor prezenţi în platou. Spre exemplu, într-o emisiune din luna februarie, Gâdea l-a făcut „măgar” pe Ioan Niculae, iar cu o altă ocazie, acelaşi moderator a susţinut că fostul ministru Gabriel Berca „are probleme de ordin psihic” şi este „mizerabil”.

Topul primelor zece televiziuni sancţionate de CNA continuă cu TVR (nouă amenzi), Kanal D (trei amenzi), Pro TV (două amenzi), România Tv (şapte amenzi), Acasă TV (o amendă), Realitatea TV (cinci amenzi) şi Prima Tv (două amenzi).

citeste totul despre: