Volkswagen încearcă să recâştige încrederea investitorilor şi să recupereze terenul pierdut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Producătorul german Vollswagen traversează cel mai mare scandal din istoria sa
Producătorul german Vollswagen traversează cel mai mare scandal din istoria sa

Declanşarea scandalului trucării emisiilor de noxe ale modelelor dotate cu motoare Diesel în luna septembrie a generat panică printre investitori. Nu era exclusă nici posibilitatea falimentului celui mai mare producător auto din lume.

La aproape trei luni de la primele dezvăluiri, situaţia s-a calmat, acţiunile companiei urcând chiar cu 37% faţă de minimul înregistrat în timpul degringolandei care pusese stăpânire pe acţionari. Pierderile fuseseră supraestimate, iar autorităţile au promis tot sprijinul faţă de VW.

În discuţie sunt peste 11 milioane de autoturisme echipate cu motoare diesel în patru cilindri comercializate pe toate meridianele şi care au fost echipate cu un soft ce fentează testerele de poluare.

Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleraţie.

Volkswagen a pierdut primul loc în lume

Pe 23 septembrie, directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, şi-a prezentat demisia, după o reuniune de urgenţă a conducerii şi principalilor acţionari, pe fondul scandalului emisiilor. Pe 25 septembrie, Board-ul de supervizare al companiei germane a anunţat că noul director general al grupului este Matthias Mueller, şeful diviziei Porsche.

Sarcina privind salvarea companiei şi limitarea la maxim a pierderilor financiare a dfost însărcinată directorului financiar Hans Dieter Poetsch care a fost numit preşedintele board-ului de supervizare al companiei germane.

Ca urmare a acestui scandal, Volkswagen AG a pierdut titlul de cel mai mare producător auto din lume, fiind detronat de constructorul auto japonez Toyota Motor Corp. Pentru a rezista VW a contractat un împrumut de 20 miliarde de euro, de la 13 bănci, şi intenţionează să-l refinanţeze prin emiterea de obligaţiuni în următoarele luni.

De asemenea a anunţat că este posibil să renunţe la unele branduri pe care le are în portofoliu precum fabricantul de motociclete Ducati şi mărcile de lux Bentley şi Lamborghini.

Rotaţia cadrelor, la modă şi la nemţi

Pentru a elimina posibilităţile de fraude, Volkswagen intenţionează să limiteze perioada de timp în care angajaţii vor deţine anumite posturi cheie, urmând să fie instituit un sistem prin rotaţie, pentru îmbunătăţirea supravegherii, a declarat preşedintele grupului, Hans Dieter Poetsch, relatează Reuters.

"Pregătim un sistem de rotaţie pentru anumite funcţii. Angajaţii respectivi vor petrece o perioadă limitată în anumite poziţii”, a afirmat Poetsch într-un interviu acordat publicaţiei Welt am Sonntag.

La începutul lunii decembrie, producătorul auto a anunţat că doar un număr mic de angajaţi au fost responsabili de manipularea testelor de poluare şi că nu există informaţii că membrii board-ului au fost implicaţi în ceea mai mare criză din istoria Volkswagen.

Poetsch a precizat că viitorul software pentru motoare va fi dezvoltat ”după principiul patru ochi”. Preşedintele VW a explicat că rotaţia pe posturi va fi o provocare din cauza complexităţii unora dintre roluri, dar a spus că VW dispune de suficientă expertiză în rândul angajaţilor grupului.

"Este mai uşor de spus decât de făcut. Sunt doar câţiva angajaţi care pot programa o unitate de control a motorului. Dar avem astfel de oameni care lucrează la brandurile din cadrul grupului. De exemplu, experţi de la Audi pot trece la Porsche, cei de la Porsche la VW şi tot aşa”, a mai spus Poetsch.

VW a anunţat în septembrie, în urma unei investigaţii au Agenţiei pentru Protecţia Mediului din SUA, că a trişat la testele de poluare aplicate unor 11 milioane de automobile diesel din întreaga lume, prin instalarea unor softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor.
 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite