Românii la începutul lui 2021: furioşi, dezamăgiţi şi nemulţumiţi de venituri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Românii sunt obosiţi, dezamăgiţi şi nemulţumiţi de venituri, potrivit unui studiu reaşlizat de Reveal Marketing Research pe baza Barometrului „Românii AZI” despre evoluţia emoţională a românilor.

Nivelul de furie a rămas şi în primul trimestru al anului la fel că în 2020 (57%) şi a crescut nivelul oboselii cu 4%. Nivelul de motivaţie al romanilor se menţine în media de anul trecut (6%) după o scurtă creştere în iunie (perioadă de vacanţe, finalul lockdown-ului). Tot în luna iunie românii s-au simţit cel mai motivaţi şi bucuroşi (12%) cel mai probabil tot pe fondul finalului lockdown-ului. Este interesant de observat faptul că august înregistrează cel mai ridicat procent de furie (66%) din tot anul, cu toate că, în general, aceasta este o lună de concedii şi de vacanţe.

În luna martie 2021, la nivel naţional, persoanele mature fără partener reprezintă cel mai furios segment (peste 70%). Pe lângă furie, observăm că românii se confruntă cu sentimente de dezamăgire. Milenialii singuri reprezintă cel mai dezamăgit segment (peste 45%).

Urban versus rural. În mediul urban, în martie 2021, segmentul care se confrunta cel mai mult cu sentimente de furie este cel al pensionarilor (peste 60% între ianuarie – martie). În mediul rural, familiile moderne care au copii sunt cele mai nervoase în aceasta luna. În ceea ce priveşte dezamăgirea, milenialii din mediul rural resimt în mai mare măsură această emoţie (57%), comparativ cu cei din mediul urban (34%).

Deşi scade satisfacţia faţă de venituri, creşte cea faţă de carieră şi locul de muncă. Care sunt segmentele cele mai mulţumite de aceste aspecte?

Potrivit analizei Reveal Marketing Research, în luna februarie, la nivel naţional, s-au înregistrat creşteri ale procentului satisfacţiei vizavi de starea de spirit (7% în plus faţă de ianuarie), dar a scăzut apoi cu 6% în luna martie, probabil pe fondul noilor restricţii impuse, dar şi a faptului că s-a încheiat un an de la primul lockdown. Această scădere din luna martie privind starea de spirit se resimte în special în mediul rural (diferenţă de 10% între mediul urban şi cel rural). De asemenea, datele arată o scădere de 10% din ianuarie până în martie legată de nivelul de mulţumire a românilor faţă de mediul în care trăiesc.

La nivel naţional, satisfacţia generală a românilor faţă de diverse aspecte ale vieţii scade de la 72% în februarie, la 65% în martie. Satisfacţia faţă de venituri scade (de la 53% în ianuarie la 45% în martie), în timp ce satisfacţia faţă de carieră/locul de muncă înregistrează creştere (de la 56% în ianuarie la 62% în martie). Familiile moderne care au copii sunt segmentul cel mai mulţumit de carieră / locul de muncă şi de venituri.

Cum au evoluat priorităţile românilor la un an de la izbucnirea pandemiei? (Rezultate comparative Aprilie 2020-Martie 2021)

Teritoriul relaţiilor sociale şi al unităţii predomină în continuare în priorităţile românilor şi creste gradual din ianuarie până în martie. După o scădere în luna februarie, teritoriul stabilităţii, responsabilităţii, credinţei a crescut în martie cu 8%. Desi luna martie a văzut o creştere în teritoriul stabilităţii, aceasta a venit şi cu o scădere cu 8% în teritoriul schimbării, al depăşirii obstacolelor, acestea fiind de aşteptat în contextul actual al noilor restricţii impuse de autorităţi.

Comparativ cu 2020, a scăzut în importanta teritoriul depăşirii obstacolelor şi al schimbării (5%), dar a crescut importanţa teritoriilor relaţiilor sociale şi al stabilităţii. Datele pot fi explicate, de altfel, prin finalizarea unui an de pandemie şi de restricţii, astfel că romanii se îndreaptă mai degrabă spre familie şi prieteni, spre ceea ce este cunoscut şi spre siguranţă, decât spre necunoscut sau schimbare. În august s-au înregistrat cele mai ridicate procente în teritoriul schimbării (35%), cel mai probabil datorită dorinţei românilor de a face lucruri diferite, de a ieşi din rutina impusă de lockdown.

Urban versus rural. Teritoriul schimbării este mult mai important în mediul urban decât în mediul rural pe toate cele trei luni, dar mai ales în luna martie când diferenţă între cele două este de 17%. Pe de altă parte, în mediul rural predomină teritoriul stabilităţii, responsabilităţii, credinţei în primul trimestru al anului, diferenţele între rural – urban fiind de 15%.

Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research şi funcţionează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piaţă implementate pentru clienţii din portofoliul companiei. El are loc lunar şi redă aspecte de moment legate de români, dar şi evoluţia lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înţelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învaţă cum trebuie să comunice cu publicul ţintă, pornind de la emoţiile şi motivaţiile dominante din societatea românească din acea perioadă.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de peste 12 ani companii din România şi Europa. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite