Cum a ieşit retailerul Flanco din insolvenţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prin planul de reorganizare, retailerul de produse electronice şi electrocasnice a reuşit o scădere a costurilor operaţionale lunare de la şapte milioane de lei la doar patru milioane de lei.  În decembrie 2009, Flanco cerea insolvenţa, vânzările fiind cu 50% mai mici faţă de noiembrie, şi a ales să se reorganizeze, în detrimentul declarării falimentului.

Flanco este, cel puţin până acum, singura companie din România care a ieşit din insolvenţă. Retailerul a cerut insolvenţa în luna decembrie, când vânzările au scăzut cu 50% faţă de noiembrie. Tot atunci, furnizorii Flanco au luat decizia de a nu mai alimenta magazinele retailerului, reprezentanţii Flanco punând scăderea masivă din decembrie pe seama lipsei produselor de pe rafturi.

Citiţi şi:

Cine vrea să cumpere Flanco?

Flanco a reintrat pe profit din iunie

Reducerea drastică din ultima lună a anului a venit pe fondul unei perioade de aproape doi ani de afaceri fără profit: septembrie 2008-iunie 2010. În prezent, retailerul are datorii de aproximativ 23 de milioane de euro, la diverse companii, dar şi către bugetul de stat. Totuşi, ca parte a procesului de insolvenţă, creditorii vor putea recupera în total între 10 şi 14 milioane de euro, în funcţie de rezultatele financiare ale companiei în următorii trei ani.

A evitat falimentul la mustaţă

Grupul Flanco are în total datorii de 62 de milioane de euro. Tot ca urmare a procesului de insolvenţă, grupul a ajuns la o înţelegere prin care creditorii să poată recupera între 17 şi 19 milioane de euro. Retalierul a trecut de la pierderi de un milion de lei pe lună în ianuarie, la profit în iunie. Flanco avea 1.500 de angajaţi în 2008, a ajuns la 700 la sfârşitul lui 2009, iar ca parte a reorganizării s-a mai renunţat la alţi 200 de oameni anul acesta.

Suprafaţa netă de vânzare a scăzut şi ea de la 45.000 de metri pătraţi la finele anului trecut, la aproximativ 31.000 de metri pătraţi în prezent, urmând ca prin noile magazine să ajungă la o suprafaţă de 34.000 de metri pătraţi în câteva luni. Flanco avea 74 de magazine la finalul lui 2009, a închis opt magazine anul acesta şi a deschis alte cinci, urmând să mai inaugureze încă cinci spaţii de vânzare.

Compania estimează că în 2012 va avea, în total, peste 42.000 de metri pătraţi de expunere şi va ajunge la 750 de angajaţi.Reprezentanţii Flanco spun că prin planul de reorganizare s-a reuşit reducerea costurilor operaţionale lunare de la şapte milioane de lei, la doar patru milioane de lei, iar valoarea medie a chiriei a ajuns acum la 10 euro pe metru pătrat, faţă de 17 euro, cât era în ianuarie 2009 şi 13,5 euro în noiembrie 2009. Şi Diverta este în insolvenţă, din luna mai, la numai o lună după decizia companiei de a se lista la Bursă. Compania a încheiat anul 2009 cu vânzări de 30 de milioane de euro, cu 37% mai puţin faţă de anul precedent.

Diverta n-a reuşit reducerea chiriilor

La Diverta salariile au fost reduse cu 45% iar numărul de angajaţi cu 40%. Şi Diverta a încercat o recalculare a chiriilor, s-a lovit însă de rezistenţa anumitor dezvoltatori, care nu au acordat reduceri sau au fost împotriva rezilierii contractelor pe cale amiabilă. O altă direcţie de eficientizare a fost reducerea stocurilor.

Acestea s-au redus cu numai 20% din cauza specificului businessului de retail, care necesită menţinerea unui stoc minim la raft. Suprafaţa totală de desfacere a rămas constantă de-a lungul anului 2009, adică aproape 24.000 e metri pătraţi. În luna mai, valoarea stocului Diverta era de 7,5 milioane de euro, iar furnizorii de marfă şi servicii aveau de recuperat 10 milioane de euro. Diverta are credite bancare de 8,5 milioane de euro. Valoarea netă a activelor fixe ale companiei se ridică la şase milioane de euro.

Şi Leonardo este în insolvenţă

Leonardo, cel mai mare retailer de încălţăminte din România, controlat de omul de afaceri Florin Panea, se află de asemenea în insolvenţă pentru datorii de 100 de milioane de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite