Aberaţie: Ordonanţa militară îi ţine pe români în case, dar nu opreşte şi transportul public de persoane

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Costel Crângan
FOTO Costel Crângan

Transportatorii afiliaţi FORT critică în termeni duri iniţiativa Guvernului privind solicitarea unui certificat de urgenţă, în condiţiile în care deja s-a emis cea de-a treia ordonanţă militară, care îi ţine pe români în case, dar nu sistează şi tgransportul de persoane.

„De ce mai este nevoie de un certificat care să ateste situaţia de urgenţă în condiţiile în care România este deja la nivelul de aplicare a Ordonanţei Militare 3 ? Această ordonanţă, în mod halucinant, blochează ieşirea din casă însă nu stabileşte oprirea transportului public, lăsând operatorii de transport la mâna autorităţilor ce îşi bat joc de ei profitând de situaţie, exemplu cel mai elocvent în acest caz fiind dat de angajaţii structurii de transport din subordinea CJ Prahova care au ajuns să ameninţe operatorii de transport pentru că nu efectuează cursele cu zero pasageri”, consideră reprezentanţii Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).

Potrivit acestora, Ordonanţa privind şomajul tehnic generează în fapt mii de disponibilizări 

„Aşa cum  era de aşteptat, din cauza modului total lipsit de claritate în care au fost formulate prevederile OUG 30/2020 privind şomajul tehnic, sute de companii din domeniul transportului rutier şi aerian, se pregătesc pentru disponibilizări ale angajaţilor pe fondul întreruperii totale sau reducerii parţiale a activităţii. 

  

Companiile, membre ale Federaţiei Operatorilor Români de Transport, acuza faptul că această ordonanţa de urgenţă nu răspunde în mod explicit la câteva răspunsuri esenţiale, îndelung aşteptate, respectiv: 

  

- Dacă nu există capacitate financiară iar rulajul este aproape de zero, de unde să suporte angajatorul costurile cu şomajul tehnic în aşteptarea banilor de la stat? 

  

- Firmele ce au avut provizioane pregătite pentru eventuale investiţii însă şi-au redus activitatea cu mult peste 25% sau chiar au încetat activitatea, sunt considerate firme cu capacitate financiară ? Se încadrează sau nu în rândul celor eligibile să primească bani pentru acoperirea indemnizaţiilor pentru şomaj tehnic şi a taxelor aferente? 

  

- De ce mai este nevoie de un certificat care să ateste situaţia de urgenţă în condiţiile în care România este deja la nivelul de aplicare a Ordonanţei Militare 3 ? Această ordonanţă, în mod halucinant, blochează ieşirea din casă însă nu stabileşte oprirea transportului public, lăsând operatorii de transport la mâaă autorităţilor ce îşi bat joc de ei profitând de situaţie, exemplu cel mai elocvent în acest caz fiind dat de angajaţii structurii de transport din subordinea CJ Prahova care au ajuns să ameninţe operatorii de transport pentru că nu efectuează cursele cu zero pasageri. 

  

Dacă această ordonanţa nu va fi modificată sau nu o să beneficieze de clarificări până la sfârşitul acestei luni, efectul generat o să fie invers de cel scontat, estimările conducând către cel puţin 200 000 de angajaţi disponibilizaţi într-o prima etapă respectiv în următoarele 15 zile. 

  

OUG 30/2020 este atât de prost făcută încât descurajează orice formă de menţinere a activităţii economice la nivelul sectoarelor cele mai afectate şi în plus nu oferă nici un minim de confort raportat evoluţiei viitoare. 

  

Nimic nu este clar, concis sau neinterpretabil în această ordonanţa ce  demonstrează, din nou, care este nivelul celor plătiţi din bani publici să ia deciziile potrivite, mai ales în astfel de momente. 

Previziunile economice pentru perioada “de după Corona-virus” lipsesc cu desăvârşire la nivelul multor companii, iar activitatea curentă este dedicată exclusiv găsirii traducerii corecte a textelor promovate de Guvern, ceea ce reprezintă încă odată dovadă vie a prăpastiei dintre politicieni şi economia reală, cea independenţa de afaceri pe banii statului.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite