Rabla Clasic 2022. Se reiau înscrierile pentru persoanele juridice. De ce au fost suspendate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Înscrierile în Programul Rabla Clasic - persoane juridice vor fi reluate miercuri, la ora 10:00, cu sumele rămase disponibile după corectarea erorii generate de introducerea de către un solicitant a unor informaţii eronate în câmpurile din aplicaţie, a anunţat, marţi, Administraţia Fondului pentru Mediu.

„Situaţia creată la startul sesiunii din martie a fost remediată, iar pentru evitarea acestor situaţii în viitor, Administraţia Fondului pentru Mediu a întreprins demersurile necesare pentru dezvoltarea unei funcţionalităţi în aplicaţia de înscriere care să limiteze valoarea finanţării pe care o pot solicita operatorii economici la echivalentul în lei a pragului ajutorului de minimis.", transmit reprezentanţii AFM.

Aceştia atrag atenţia solicitanţilor asupra faptului că, la reluarea înscrierilor în aplicaţia informatică, documentele trebuie să fie în termen de valabilitate, conform ghidului de finanţare.

Vineri, 4 martie, ora 10:00, a demarat a doua sesiune de înscriere pentru Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus - persoane juridice, însă sistemul s-a blocat, după ce plafonul a fost epuizat din cauza introducerii de către un solicitant a unor informaţii eronate în câmpurile din aplicaţie.

Pentru Rabla Clasic, bugetul este de 17,5 milioane de lei, iar pentru Rabla Plus, de 26,5 milioane de lei. 

Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus 2022 au început în 8 februarie, la ora 10:00, cu cel mai mare buget din istorie: 1,24 miliarde lei.

În ediţia de anul acesta, programele au venit cu o serie de modificări.

În ceea ce priveşte Programul Rabla Clasic, prima de casare este de 6.000 lei, respectiv 9.000 lei în cazul predării a două autovehicule uzate, la care se pot adăuga următoarele ecobonusuri, astfel: 

- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP;

- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, echipat cu motorizare GPL/GNC; 

-  ecobonus în valoare de 3.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie hibrid;

-  ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară. 

O altă modificare se referă la vechimea autovehiculului uzat eligibil în cadrul programului, care trebuie să fie de cel puţin 6 ani de la data primei înmatriculări în România. 

De asemenea, a fost eliminat termenul de 60 zile de casare/radiere a autovehiculului uzat, solicitanţii având posibilitatea de a-l casa/radia până la emiterea facturii autovehiculului nou. 

Pentru achiziţionarea de motociclete noi în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 6.000 lei, la care se pot adăuga: 

- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou motocicletă al cărui sistem de propulsie generează maximum 90 g CO2/km în sistem WMTC; 

- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară. 

„Valabilitatea notei de înscriere în cadrul Programului Rabla Clasic a fost extinsă la 300 de zile de la data emiterii, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziţie a autovehiculului nou.”, mai explică AFM.

În cadrul Programului Rabla Plus s-a introdus obligativitatea casării unui autovehicul uzat pentru achiziţionarea unui autovehicul nou. Totodată, pentru fiecare autovehicul nou, există posibilitatea casării a maximum două autovehicule uzate.

Potrivit sursei citate, cuantumul finanţării este de: 

- 51.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 26.000 de lei pentru un autovehicul nou electric hibrid plug-in, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, în schimbul casării unui autovehicul uzat;

- 54.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 29.000 de lei pentru un autovehicul electric hibrid plug-in, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate;

- pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani şi care are norma de poluare nu mai mare de Euro 3, se adăugă un ecobonus de 1.500 lei/autovehicul.

Listele cu producătorii/dealerii auto care au semnat contracte de participare cu AFM sunt publicate pe site-ul instituţiei, www.afm.ro, la secţiunile programelor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite