Ponta recunoaşte că supraacciza la carburanţi nu a ajuns în dezvoltarea infrastructurii rutiere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acciza suplimentară de 7 eurocenţi pe litrul de carburanţi, introdusă de Guvern de la 1 aprilie 2014 cu scopul de a finanţa proiectele de intrastructură rutieră, nu a fost un proiect bun deoarece Executivul nu a reuşit să deblocheze procedurile pentru a investi banii efectiv, însă aceasta a ajutat la asigurarea unui spaţiu fiscal, a declarat premierul Victor Ponta.

Întrebat la Digi24 dacă supraacciza pentru autostrăzi a fost un proiect bun sau unul eşuat , Ponta a răspuns : „Nu a fost un proiect bun, pentru că nu am reuşit să deblocăm procedurile şi să investim efectiv banii. Ne-a ajutat însă la un spaţiu fiscal. Ca să poţi începe o procedură, trebuia să arăţi că ai banii, altfel Comisia Europeană şi FMI spuneau foarte clar nu“.

El a asigurat că în acest an şi anul viitor îşi va concentra „majoritatea energiilor“ asupra proiectelor de infrastructură.

De la 1 aprilie 2014, a fost introdusă o acciză suplimentară pentru carburanţi de 7 eurocenţi pe litru, având ca efect creşterea cu 0,41 lei/litru a preţului la benzina cu plumb şi fără plumb, motorină şi petrolul folosit drept combustibil pentru motor (kerosen).

În urma protestelor transportatorilor, Guvernul a decis ca, pentru motorină, transporatorilor să le fie returnat, trimestrial, 4 cenţi din acciza de 7 eurocenţi, pe baza facturii de achiziţionare a carburantului.

Acest sistem, prin care transportatorii primesc înapoi o parte din acciza introdusă din aprilie, va fi menţinut timp de cinci ani, până la 31 martie 2019. La momentul introducerii acestei accize, premierul Ponta afirma că banii astfel obţinuţi vor fi folosiţi pentru lucrări de infrastructură rutieră.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite