Nikkei: Scandalul emisiilor ar putea costa Volkswagen 65 de miliarde de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Grupul german Volkswagen va lansa în ianuarie o campanie de rechemare a circa 11 milioane de automobile la nivel mondial
Grupul german Volkswagen va lansa în ianuarie o campanie de rechemare a circa 11 milioane de automobile la nivel mondial

Volkswagen ar putea cheltui până la 65 de miliarde de euro (73,1 miliarde de dolari) pentru rezolvarea problemelor din scandalul emisiilor, sumă de zece ori mai mare decât nivelul provizioanelor anunţate până acum de compania germană, în urma reacţiilor autorităţilor şi consumatorilor din întreaga lume, se arată într-un articol din publicaţia niponă „Nikkei“.

Volkswagen (VW) a transmis miercuri autorităţilor planurile referitoare la rezolvarea scandalului emisiilor, inclusiv calendarul rechemărilor la service, care vor începe în ianuarie. Boardul de supervizare al Volkswagen l-a numit preşedinte pe directorul financiar Hans Dieter Potsch. 

Luna trecută, producătorul auto german a anunţat că va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării. Dar numai în SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparaţiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii şapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3. 

VW ar putea primi amenzi şi în Germania, Coreea de Sud şi în alte state, după finalizarea investigaţiilor autorităţilor de reglementare. Noul director general al VW, Matthias Mueller, a afirmat că impactul financiar al scandalului emisiilor nu poate fi estimat, însă presa din Europa previzionează costuri asociate între 30 şi 65 de miliarde de euro. 

Dacă problemele financiare ale VW se înrăutăţesc, analiştii se aşteaptă ca firma să-şi diminueze capacităţile de producţie din Europa Centrală şi de Est, unde reglementările privind piaţa muncii sunt mai relaxate. 

VW se află de la jumătatea lunii septembrie în centrul unui scandal fără precedent, după ce agenţia pentru mediu din SUA a acuzat grupul că s-a folosit de un soft ilegal pentru a reduce nivelul noxelor unor modele diesel, în timpul testelor de poluare.

Grupul va lansa în ianuarie o campanie de rechemare a circa 11 milioane de automobile la nivel mondial, care ar trebui să se încheie la sfârşitul anului 2016.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite