Metode de atras clienții la un restaurant sătesc. „Caută acel produs care să fie tractorul meniului“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Multe persoane care dețin restaurante în zona rurală caută soluții pentru a mări numărul de clienți pentru ca afacerea lor să prospere și să poată să reziste pe piață. Un strateg de comunicare oferă mai multe metode care să te ajute.

Oamenii iubesc mâncarea bună SURSA Chef Dexter
Oamenii iubesc mâncarea bună SURSA Chef Dexter

Proprietarul unui restaurant, aflat într-o comună de lângă municipiul Ploiești, a cerut ajutorul, pe Facebook, membrilor „Grupului Antreprenorilor din România”. Iar răspunsurile nu au întârziat să apară.

Dețin un restaurant, într-o comună (lângă orașul Ploiești, mai exact), ce aș putea face să măresc numărul de clienți? Avem livrare, în împrejurimi, mâncarea este de foarte bună calitate, preparată pe loc, deținem și pensiune cu 11 camere, dar totuși merge din ce în ce mai prost. Prețurile sunt destul de mici (meniul zilei - 25 lei, bere - 5-6 lei, suc - 7 lei). Cum aș putea să măresc numărul de clienți?”, întreabă proprietarul restaurantului în grupul care numără o comunitate de peste 213.000 de membri.

Pe lângă metodele clasice, de promovare locală sau strategie de marketing online, i-au fost oferite și alte răspunsuri relevante care să îi ajute afacerea.

Folosește-te de zona localului și de obiectivele turistice din împrejurimi!

Tudor Ursente, strateg de marketing digital și expert în comunicare, i-a oferit, pe larg, mai multe soluții utile. „Ar trebui să ai două direcții clare în minte: zona și ceea ce poate ea să ofere, fie și pentru o <ieșire> de 2-3 ore și specificul gastronomic sau <ACEL ceva> care poate deveni <tractorul> meniului”, spune strategul.

Acesta susține că localizarea geografică a localului trebuie folosită ca aliat în afacere: „O mare greșeală pe care o văd în marketing (pentru că domeniul acesta e totuși încă la început în țara noastră), atunci când promovăm business-uri ”offline”, ține de faptul că ne raportăm la <afacerea noastră> ca la un bun cu limite trasate în jurul proprietății. Mai departe, pare că închidem ochii. Adesea însă, localizarea geografică ne servește de aliat, pentru că, asemeni influencer marketing-ului, putem să-i împrumutăm reputația. Nu trebuie decât să găsim în acest element un avantaj pe care să-l explorăm ulterior”.

El i-a oferit proprietarului și un exemplu din județul în care deține restaurantul: „Nu știu exact localitatea în care se găsește stabilimentul dar, judecând după faptul că ai adus vorba de Ploiești, m-aș raporta de exemplu la un punct de atracție precum Salina Slănic Prahova, o mica bijuterie prea puțin promovată de altfel și aș introduce în comunicarea digitală conceptul de ”day-break”, mizând pe distanțe de parcurs în maximum o oră. Practic, aș construi o strategie de comunicare care să poziționeze stabilimentul meu drept un <popas> excelent pentru astfel de ”day-break”-uri și aș oferi plus-valoare în această zonă de sfaturi de călătorie și atracții locale/regionale, ancorându-le într-o sumă de povești frumoase. Plus-valoarea ar funcționa însă excelent și pentru tine, pentru că ți-ai asocia imaginea cu toate aceste locuri”.

Utile sunt și parteneriatele cu alți antreprenori din alte zone de servicii și oferirea către clienți a unor discounturi. În acest mod sunt promovate și afacerile partenerilor și toată lumea are de câștigat.

Creează un preparat aparte

Zona gastronomică este, de asemenea, un punct important atunci când vorbim de atragerea clienților.

Un meniu „clasic” e mereu binevenit, mai ales în zone fără pretenții foarte mari. Nu te vor face însă să ieși enorm în evidență. Creează astfel ACEL produs pe care nu-l găsești extrem de ușor și care poate fi promovat și de sine stătător și lasă-l pe acesta să aibă întâietate în zona de comunicare. Știu în Felix LOCALUL care vinde gofre „ca pe timpuri”, știu la Dedulești MICII, nu orice mici; iar exemplele pot continua. Mizează pe acel <mereu proaspăt, de fiecare dată gătit pe loc, după rețete bine păstrate> despre care vorbeai și vei vedea cum va fi mai facil să atragi public fără eforturi uriașe”, mai spune Tudor Ursente.

De asemenea, oferirea unui pachet complet sau mai larg de servicii este pe placul clientului.

Pentru că perioada aceasta n-a fost grozavă, gândește-te mai apoi și la cum poți lega totul într-un unic pachet și mizează pe închirierea completă a pensiunii cu tot cu servicii de masa „ca la mama acasă”, mai ales în zona evenimentelor. Fă 2-3 pachete pentru grupuri și reinvestește o parte din profit pentru partea caldă a anului viitor pentru a putea aduce și un ciubăr, un jacuzzi și alte câteva elemente diferențiatoare. Din fericire, dacă vei avea o ofertă bună, Revelionul poate reprezenta un succes și-ți poate aduce un profit frumos, mai ales pentru că, pe Valea Prahovei, prețurile sunt <a la Dubai> și-atunci e relativ ușor să ieși din <normă>. Tot pentru această perioadă aș gândi și zona de catering – repet, e o perioadă bună pentru a genera puțin cashflow menit să te ajute să poți îndeplini obiective măsurabile, clare, în 2024”, mai susține strategul de comunicare și marketing.

Oamenii doresc ca mâncarea să fie bună și să transmită o poveste

Au fost și alte păreri precum că „Mâncarea gătită corect cu ingrediente bune este secretul pentru a reveni clienții” sau „Creează un produs fanion în care să fii cel mai bun. O ciorbă deosebită, un desert. Un felul doi reinterpretat”.

Alții au mai susținut că restaurantele de la țară care au rezistat în timp nu s-au bazat pe clienții din localitate. Alții au spus că au fost atrași de restaurantele în care mâncarea servită a transmis o poveste. „Știu pe lângă Sibiu o ciorbă care este servită șoferului într-un castron mare cât o fructieră, pentru care opresc de fiecare dată când trec pe acolo”, susține un membru al Grupului Antreprenorilor din România.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite