Mașinile noi cu motoare pe combustie vor fi vândute și după 2035, dacă folosesc combustibili ecologici

0
Publicat:

Germania a ajuns la un acord cu Comisia Europeană privind comercializarea mașinilor noi cu motoare pe combustie și după 2035, dacă acestea folosesc combustilibi ecologici, numiți e-fuels.

Motor cu ardere internă
Motoarele cu ardere internă vor fi folosite și după 2035, în anumite condiții

"Am ajuns la un acord cu Germania cu privire la utilizarea viitoare a combustibililor ecologici în autoturisme", a scris vicepreşedintele Comisiei Europene, Frans Timmermans, pe contul său de Twitter, potrivit DPA, scrie Agerpres.

"Vehiculele echipate cu motoare pe combustie vor putea fi înmatriculate şi după 2035, dacă utilizează exclusiv carburanţi neutri din punct de vedere a emisiilor de CO2", a precizat la rândul său ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing.

Anterior, ministerul german al transporturilor a salutat propunerile executivului UE care să permită mașinilor cu motor cu ardere să funcționeze exclusiv cu combustibili sintetici, dar a cerut o legislație care să permită înregistrarea acestora după 2035.

Obiecțiile de ultim moment ale ministerului la începutul acestei luni au forțat UE să amâne votul asupra unei legi convenite anul trecut, după luni de negocieri pentru a pune capăt vânzărilor de mașini care emit CO2 în bloc în 2035, făcând efectiv imposibilă vânzarea de noi vehicule cu motor cu combustie. 

Comisia Europeană a elaborat un plan pentru a permite vânzările de maşini noi cu motoare cu ardere internă după 2035, dacă acestea funcţionează numai cu e-carburanţi neutri din punct de vedere climatic, încercând să rezolve o dispută cu Germania cu privire la eliminarea treptată a maşinilor cu motoare convenţionale.

Proiectul de propunere, văzut de Reuters, sugerează crearea unui nou tip de categorie de vehicule în Uniunea Europeană, pentru maşinile care pot funcţiona numai cu combustibili neutri în privinţa emisiilor de carbon.

Astfel de vehicule ar trebui să utilizeze o tehnologie care le-ar împiedica să funcţioneze dacă sunt folosiţi alţi combustibili, se arată în proiect.

Germania a depus obiecții cu câteva zile înainte de vot

După luni de negocieri, ţările UE şi Parlamentul European au convenit anul trecut legea. Însă Ministerul Transporturilor din Germania a surprins alte ţări luna aceasta, depunând obiecţii de ultim moment la lege, cu câteva zile înainte de un vot final în urma căruia ar fi intrat în vigoare.

Cererea principală a ministerului german este ca UE să permită vânzările de maşini noi care funcţionează cu e-carburanţi după 2035.

Marţi, oficiali din ministerul german au declarat că a luat legătura cu Comisia pentru a încerca să găsească o soluţie cu privire la o problemă care este urmărită îndeaproape de puternica industrie auto din Germania. ”Suntem interesaţi de o clarificare rapidă, dar trebuie să fie rezistentă şi obligatorie. În prezent examinăm acest lucru cu atenţie", a spus un purtător de cuvânt.

În afara Germaniei și alte state s-au opus eliminării motoarelor cu combustie internă din 2035, inclusiv Italia, Polonia, Bulgaria şi Cehia şi-au exprimat recent.

Producătorii ar fi nevoiți să dezvolte noi motoare

Două surse familiare cu chestiunea au spus că principala condiție a Comisiei conform căreia maşinile trebuie să poată recunoaşte combustibilii neutri în CO2 din combustibilii fosili a fost problematică pentru Germania, deoarece ar forţa în mare măsură producătorii de automobile să dezvolte noi motoare.

Un oficial al UE a declarat luni că orice propunere privind înregistrarea maşinilor cu e-carburanţi va fi făcută numai după ce legea de eliminare treptată a motoarelor cu ardere internă va fi adoptată în sfârşit.

E-carburanţii sunt obţinuţi prin sintetizarea emisiilor de CO2 captate şi a hidrogenului produs folosind electricitate fără CO2.

Ele nu sunt încă produse la scară largă. Un studiu publicat marţi de Institutul de Cercetare Climatică din Potsdam a constatat că toate proiectele planificate de e-combustibili la nivel mondial ar produce doar suficient combustibil pentru a acoperi 10% din cererea Germaniei de utilizare a e-combustibililor în aviaţie, transport maritim şi produse chimice în următorii câţiva ani.

Ce înseamnă e-fuels

E-carburanții, numiți și e-fuels, sunt combustibilii sintetici sunt produşi prin combinarea hidrogenului cu dioxidul de carbon şi rezultatul arderii acestora poate fi captat din atmosferă. Aceşti combustibili sunt consideraţi neutri din punct de vedere climatic doar dacă energia necesară pentru producerea lor şi componentele lor sunt generate din surse regenerabile.

Presa internațională scrie că „e-fuels” ard precum benzina din petrol, dar fără emisii de gaze de seră. Un exemplu de e-fuel este benzina metanolică sintetică, produsă cu hidrogen verde, obţinut cu energie regenerabilă.

Astfel de carburanți nu sunt produși în cantități mari, iar un studiu recent a arătat că producția mondială prognozată pentru „electro-carburanți” ar acoperi o parte foarte mică din cerere. Pentru ca aceste mașini cu „e-fuels” să ajungă să fie numeroase va fi nevoie de proiecte mari de investiții, de miliarde de euro.

Carburanţii sintetici pot fi obţinuţi din cărbune, gaz metan sau biomasă prin diferite metode.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite