A fost avizat proiectul tehnic al Autostrăzii Buzău-Focşani, parte din Autostrada Moldovei – A7

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu

Comisia Tehnică de la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a avizat proiectul tehnic pentru cei 82,4 km, sectorul de autostradă dintre Buzău şi Focşani, care cuprinde şi realizarea unei variante de ocolire pentru municipiul Focşani, a transmis, vineri, secretarul de stat Ionel Irinel Scrioşteanu.

„A fost avizat proiectul tehnic al Autostrăzii Buzău – Focşani, care face parte din Autostrada Moldovei – A7. Comisia Tehnică de la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a avizat proiectul tehnic pentru cei 82,4 km, sectorul de autostradă dintre Buzău şi Focşani, care cuprinde şi realizarea unei variante de ocolire pentru municipiul Focşani, în zona de Est, între DN 2 şi DN 2D.”, a transmis oficialul din Ministerul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte şi 6 noduri rutiere, valoarea proiectului fiind de 6,1 miliarde de lei, fără TVA. 

„Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteză care va lega Moldova de Muntenia şi reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură finanţat prin PNRR.”, a precizat Ionel Scrioşteanu.

Şi reprezentanţii Comaniei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), au oferit, joi, câteva informaţii despre Autostrada Buzău – Focşani.

Potrivit acestora, indicatorii Tehnico – Economici au fost avizaţi joi, 09.12.2021 în cadrul CTE a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii după ce în data de 03.12.2021 au fost avizaţi şi în cadrul CTE CNAIR S.A.

„În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău – Focşani vor parcurge circuitul legal de avizare. Acesta presupune avizarea în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe şi aprobarea prin Hotarâre de Guvern.”, au explicat reprezentanţii CNAIR.

Sursa citată a mai menţionat că avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obţinere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final.

„Proiectantul, Consitrans S.R.L a finalizat şi Proiectul Tehnic care urmează să fie analizat şi avizat, astfel încât procedura de achiziţie publică pentru realizarea lucrărilor să poată fi lansată până la sfarşitul anului 2021.”, a transmis, joi, CNAIR.

Ionel Scrioşteanu a mai transmis vineri şi câteva informaţii despre Autostrada Bucureştiului, zona de Nord.

„A fost desemnat câştigătorul pentru proiectarea şi execuţia Lotului III al A0 Nord. CNAIR a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor si a declarat câştigătorul, respectiv compania IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş, pentru sectorul de autostradă de 8,6 km, de pe zona de Nord a Autostrăzii Bucureştiului.”, a anunţat secretaru de stat.

Conform datelor oferite de acesta, traseul Lotului III al A0 Nord este pe teritoriul judeţului Ilfov, între DN 2, în dreptul localităţii Afumaţi şi DN3, în zona Cernica. 

Proiectul prevede şi realizarea a 7 pasaje şi a unui nod rutier (la intersecţia cu DN2 Bucureşti – Urziceni, la km 40+230).

Valoarea proiectului este de 466,2 milioane de lei, fără TVA. 

„Autostrada de Centură Bucureşti Nord este împărţită în patru loturi, iar din 2 noiembrie 2021 a început organizarea de şantier pe lotul II, în lungime de 19 km, care va facilita accesul către DN1, către A3, dar şi către viitorul terminal al aeroportului Henri Coandă.”, a mai menţionat Ionel Scrioşteanu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite