Încep exproprierile pentru Autostrada Moldovei A7. Cât vor costa lucrările şi în cât timp ar trebui terminate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
a7-autostrada-moldovei-foto facebook Catalin Drula

Autostrada Moldovei, cel mai mare proiect de infrastructură din PNRR, intră în linie dreaptă, raportul privind primele exproprieri necesare construcţiei fiind aprobat miercuri în şedinţa de Guvern.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene Cristian Ghinea a precizat că demarează cel mai mare proiect de infrastructură din PNRR şi anume autostrada Moldovei. El a adăugat că acesta e motivul pentru care a luptat în negocierile cu reprezentanţii Comisiei Europene ca România să aibă alocate 3,1 miliarde euro pentru autostrăzi în Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

„Demarează şi cel mai mare proiect de infrastructură din PNRR: autostrada Moldovei. Acesta este motivul pentru care am susţinut şi am luptat în negocierile cu Comisia Europeană să avem 3,1 miliarde de euro pentru autostrăzi în PNRR: fiindcă este o datorie istorică faţă de români şi fiindcă avem acum proiecte mature şi multă determinare la conducerea Ministerului Transporturilor pentru a le pune în practică. Am spus şi iată că aşa facem. Au început, totodată, şi alte proiecte prin PNRR, precum Programul pentru construirea de creşe, cartea electronică de identitate, iar la nivel local, proiectul unei noi maternităţi la Timişoara. Vor urma multe altele”, a scris Cristian Ghinea, miercuri pe Facebook. 

Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, primele exproprieri pentru A7. „Veste bună pentru unul dintre cele mai importante proiecte ale României, coloana vertebrală care străbate Moldova de la nord la sud”, a transmis ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„În şedinţa de Guvern de astăzi, Executivul a aprobat primele exproprieri din judeţul Prahova pentru sectorul Ploieşti-Buzău, pregătind astfel lucrările în teren pentru cel mai avansat tronson al A7.

Acesta este acum în licitaţie pentru execuţie, iar termenul de depunere a ofertelor este 24 august. Imediat după semnarea contractului, vor începe lucrările în teren, proiectarea fiind deja realizată.

A7 este cel mai mare proiect de infrastructură propus prin PNRR (pentru segmentul Paşcani-Bacău-Focşani-Buzău-A3).

Câteva date despre cum va arăta sectorul Ploieşti-Buzău, pe care lucrările vor dura maximum 20 de luni:

- lungime - 63 km;

- 6 noduri rutiere;

- 160 de ha de perdele forestiere;

- 42 de poduri + pasaje;

- 4 spaţii de servicii moderne, dotate şi cu staţii de încărcare electrice.

Ca paşi următori pentru A7, în perioada imediat următoare vom începe să lansăm progresiv licitaţiile şi pentru restul sectoarelor, până la final de an: Buzău-Focşani, Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani. 

La nord de Paşcani, Compania de drumuri a anunţat recent, în urma finalizării Analizei Multicriteriale de traseu şi studiului de trafic preliminar:

- că tronsonul Paşcani - Suceava va fi construit la profil de autostradă,

- iar Suceava - Siret, la profil de autostradă, respectiv drum expres de la intersecţia DN2H până la graniţă”, a scris ministrul Drulă.

Valoarea contractului pentru execuţia autostrăzii, cu lotul 1 Dumbrava - Mizil (km 0+000 - km 21+000), lotul 2 Mizil - Pietroasele (km 21+000 - km 49+350) şi lotul 3 Pietroasele - municipiul Buzău (km 49+350 - km 63+250), este estimată între 4,290 miliarde de lei şi 5,062 miliarde de lei, fără TVA.

Costul lucrărilor pentru lotul 1 este estimat între 1,655 miliarde de lei şi 1,952 miliarde de lei, fără TVA, pentru lotul 2 la 1,475 miliarde de lei şi 1,741 miliarde de lei, fără TVA, iar pentru lotul 3 valoarea este cuprinsă între 1,160 miliarde de lei şi 1,369 miliarde de lei, fără TVA.

Tipul procedurii este licitaţia deschisă, iar achiziţia nu implică încheierea unui acord-cadru, iar termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 4 august 2021, ora 15:00, dată la care acestea vor fi deschise.

„Prezenta procedură de achiziţie publică este iniţiată sub incidenţa următoarei condiţii: încheierea contractului de achiziţie publică este condiţionată de obţinerea/aprobarea finanţării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat şi/sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situaţia în care se respectă dispoziţiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidenţa legislaţiei privind finanţele publice. 

În cazul în care, indiferent de motive, obţinerea/aprobarea finanţării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat şi/sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează şi/sau cererea/contractul de finanţare nu va acoperi valoarea ofertei desemnate câştigătoare, autoritatea contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică", se spune în anunţ.

CNAIR estimează că va obţine finanţarea necesară semnării contractului în trimestrul IV al anului 2021.

Duratele contractelor pentru fiecare lot în parte este de 80 luni şi cuprinde: 20 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

„Durata contractelor de lucrări poate varia în funcţie de perioada de garanţie a lucrărilor ofertată de operatorii economici desemnaţi câştigători", precizează Compania de Drumuri. 

La începutul lunii mai, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă preciza că acesta este un proiect cu perdele forestiere – 160 de hectare, „efectiv o pădure liniară, patru spaţii de servicii, cu locuri pentru autovehicule rutiere”.

„Practic, tot traficul care vine dinspre Moldova va merge spre Bucureşti pe această autostradă”, menţiona ministrul.

  

Potrivit ministrului, A7 este coloana vertebrală a Moldovei, cei 320 km de la Paşcani până la autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti (Dumbrava) trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focşani şi Buzău. A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR.

„Ne propunem ca până la sfârşitul verii să scoatem la licitaţie sectorul Buzău-Focşani, iar până la sfârşitul anului Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani”, afirma ministrul Transporturilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite