După 19 ani de așteptare, trenurile vor circula pe linia directă București - Giurgiu

0
Publicat:

După o perioadă de 19 ani de la prăbușirea podului de la Grădiștea, care a fost doborât din cauza inundațiilor, trenurile vor circula din nou pe această rută, fără să mai ocolească prin Videle, a transmis duminică secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu.

foto tren CFR
Circulația pe ruta București - Giurgiu se va relua în 2024 Foto: Facebook

Potrivit secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, testele pentru ruta directă București - Giurgiu vor începe din luna mai, iar trenurile vor putea circula pe linia de cale ferată după luna iunie a anului 2024, potrivit Libertatea.

„Lucrările la linia ferată sunt foarte avansate, au depăşit 95% grad de realizare în stadiul fizic. Din informaţiile pe care le-am primit, în luna mai încep testele şi sperăm noi ca din trimestrul trei al acestui an să se poată circula cu trenul peste Argeş. Ţineţi bine minte, este un pod care a căzut de 19 ani. Acolo e important de spus că va urma şi faza a 2-a a proiectului de electrificare. Este şi acesta într-o fază avansată de pregătire şi contractare”, a transmis Ionuț Săvoiu pentru Agerpres.

În plus, Săvoiu a mai comunicat și faptul că o sumă de aproximativ 7 miliarde de euro va fi investită în diverse proiecte pe calea ferată aflate în desfășurare, iar „după 2027, publicul călător va resimţi efectele acestor investiţii fără precedent”, în acest sector subfinanţat după Revoluție.

Sectorul feroviar are o importanță mai mare în UE

La nivelul Uniunii Europene, sistemele feroviare naționale au dobândit o importanța mult mai mare, grație programelor de combatere a schimbărilor climatice. Pentru a ajunge la nivelul țărilor din vestul Europei, potrivit secretarului de stat, România are de gând să modernizeze infrastructura.

Avem în momentul de faţă toate contractele finanţate din Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă contractate. Deci, toate. Sunt opt loturi din opt pe zona de vest a ţării, între Caransebeş - Timişoara şi Arad. Frontieră - Curtici avem contractat, în proiectare şi execuţie. Avem contractat şi modernizarea de la Cluj la Episcopia Bihorului, prin Oradea, deci avem şi acel segment în proiectare şi execuţie. Acesta este un indiciu că vom avea o infrastructură modernă, care va permite un transport feroviar în parametrii Uniunii Europene, cu o viteză de 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru marfă”, a mai transmis Săvoiu.

În plus, multiple magistrale vor fi electrificate, iar în acest context se lucrează la finalizarea proiectelor deja începute, precum rutele București - Brașov și Brașov - Sighișoara - Coşlariu - Simeria - Deva - Arad - Curtici, unde lucrările se situează în diverse stadii de execuție, „lucru care va asigura premisele unui sistem feroviar modernizat, electrificat şi cu sistem european de management al traficului”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite