Cum au ajuns românii să consume benzină indiană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reliance Industries este un colos deţinut de către miliardarul indian Mukesh Ambani  FOTO Reuters
Reliance Industries este un colos deţinut de către miliardarul indian Mukesh Ambani  FOTO Reuters

O parte dintre şoferii din România consumă carburanţi care provin din India, deoarece costurile de producţie au ajuns acum mai mici decât cele din sectorul european de rafinare, iar traderii au ajuns să importe şi astfel de sortimente, a declarat, la Adevărul Live, Azamat Zhangulov, vicepreşedinte al KMG International, fostul Rompetrol Group.

„Au avut loc livrări din India deoarece sunt mai ieftine aceste produse. Costurile de producţie sunt mai mici şi ei folosesc vase de transport foarte mari pentru a intra pe piaţa mediteraneeană. Iar de acolo ajung şi pe piaţa Mării Negre“, a afirmat Zhangulov.

Vicepreşedintele KMG International a explicat că Relliance Petroleum deţine o rafinărie foarte mare în India, cu o capacitate de 15 milioane de tone pe an, astfel că reuşeşte să îşi reducă mult costurile faţă de rafinăriile mici. Reliance Petroleum este o subsidiară a gigantului Reliance Industries, un colos cu venituri anuale de peste 73 de miliarde de dolari deţinut de către miliardarul indian Mukesh Ambani. Zhangulov a precizat că produsele petroliere indiene au fost importate de către traderul Vitol. Oficialul nu a detaliat către ce lanţuri de benzinării au fost revânduţi  mai departe carburanţii.

Zhangulov a mai menţionat că 11 rafinării europene s-au închis în ultimii ani în Europa, din cauza mediului foarte concurenţial.

El a spus că în Europa normele de mediu sunt mult mai dure, iar Guvernele impun noi taxe şi accize, ceea ce scade mai departe consumul de carburanţi, punând presiune şi mai mare pe rafinării. În schimb, în SUA, standardele de mediu nu ar fi la fel de stringente, ceea ce le permite să o ducă mai bine.

În România, Executivul a instituit de la 1 aprilie o acciză suplimentară de 7 eurocenţi pe litrul de carburant. Reprezentantul Rompetrol a precizat că în luna aprilie consumul a scăzut cu 11% faţă de aprilie 2013, în vreme ce în luna mai scăderea s-a mai domolit până la un minus de 4%. 

Potrivit Eurostat, vânzările de carburanţi au scăzut în România cu 16,2% faţă de luna martie.

De asemenea, Guvernul a adoptat o taxă de 1,5% pe construcţiile speciale, care are un impact de 10 milioane de dolari asupra Rompetrol.

Mai puteţi citi:

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite