Companiile românești sunt la coada clasamentului european la vânzări online

0
Publicat:

Cea mai scăzută pondere din Uniunea Europeană la companii care efectuează vânzări online s-a înregistrat în România, unde doar 12,9% dintre companii realizează astfel de activități, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

colaj foto cumparaturi online
Companiile românești sunt la coada clasamentului european la vânzări online

Aproximativ 22,9% dintre companiile din Uniunea Europeană au efectuat vânzări online în 2022, un nivel cu 0,1 puncte procentuale mai ridicat decât în 2021 (22,8%) şi cu 6,5 puncte procentuale mai ridicat faţă de 2012 (16,4%), arată datele publicate luni de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

În rândul statelor membre UE, ponderea companiilor cu vânzări online variază considerabil. În 2022, cea mai ridicată pondere a fost în Lituania (38,9%), Suedia (38,1%) şi Danemarca (36,7%), iar cea mai scăzută în România (12,9%), Luxemburg (13,4%) şi Bulgaria (15,1%).

Ponderea companiilor care efectuează vânzări online variază semnificativ în funcţie de mărimea companiilor. În 2022, 45,9% din întreprinderile mari din UE au efectuat vânzări online şi 30,2% din firmele de mărime mijlocie. În contrast, 20,8% din micile companii au efectuat vânzări online în 2022. 

foto tabel: Întreprinderile din UE care efectuează vânzări electronice, 2022
Întreprinderile din UE care efectuează vânzări electronice, 2022 Foto: Eurostat

Ponderea întreprinderilor care efectuează vânzări online a variat în mod semnificativ în funcție de mărimea întreprinderilor. În 2022, 45,9% dintre întreprinderile mari din UE au efectuat vânzări online și 30,2% dintre întreprinderile mijlocii. În schimb, 20,8% dintre întreprinderile mici efectuau vânzări online în 2022.

În același timp, în România, vânzările de bunuri de larg consum s-au majorat cu 15%, iar cheltuielile casnice au crescut cu 14% în timpul anului trecut, potrivit analizelor NielsenIQ.

Conform sursei citate, 41% dintre consumatorii europeni consideră că sunt într-o situaţie mai rea decât erau anul precedent, iar 77% dintre aceştia sunt de părere că de vină sunt costurile mai ridicate de trai, în timp ce 41% pun acest lucru pe seama încetinirii economice.

În plus, datele Consumer Panel Services GfK România arată că cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au crescut cu aproape 14% în 2023 faţă de anul anterior, iar volumele achiziţionate de gospodării au revenit pe un trend ascendent. 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite