Compania germană Bosch, dată în judecată pentru încălcarea drepturilor consumatorilor în Rusia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhiva Adevărul
Foto: Arhiva Adevărul

„Public Consumer Initiative” (OPI) a intentat un proces împotriva companiei germane Bosch la tribunalul oraşului Khimki din cauza încălcării drepturilor consumatorilor, scrie ziarul Izvestia luni, citând din cererea de chemare în judecată.

Potrivit publicaţiei ruse procesul a fost intentat împotriva a două persoane juridice care reprezintă compania germană Bosch în Rusia şi fac parte din aceasta. Vorbim despre Robert Bosch LLC, care importă în Federaţia Rusă echipamente de grădină, componente electrice şi auto, precum şi BSH Household Appliances LLC, care este responsabilă de importul şi producţia de aparate electrocasnice.

„În urma sancţiunilor economice anti-ruse, compania multinaţională germană Robert Bosch GmbH (Bosch) a decis să-şi suspende activităţile în Rusia, inclusiv suspendarea importului şi producţiei produselor sale, inclusiv a aparatelor de uz casnic şi de grădină, a sculelor electrice şi a componentelor auto”. se arăta în cererea de chemare în judecată.

Procesul reţine că reprezentanţii companiei în Federaţia Rusă au obligaţii legale faţă de consumatori, care includ, printre altele, înlocuirea bunurilor de calitate scăzută cu altele noi de aceeaşi marcă, precum şi alte obligaţii de garanţie. Cu toate acestea, conform OPI, compania încalcă obligaţiile şi drepturile consumatorilor ruşi care îi sunt atribuite.

După cum i-a explicat Izvestiei Oleg Pavlov, şeful OPI, în ultimii trei ani, Bosch a vândut produse în valoare de 250 de miliarde de ruble pe piaţa rusă, iar această sumă includea, printre altele, garanţie şi suport post-garanţie, pe care consumatorii ruşi nu primesc în prezent. „O atenţie specială merită faptul că Bosch nu numai că încalcă drepturile consumatorilor, ci şi închide unităţile de producţie ale companiei din Rusia, care angajează mii de muncitori”, a adăugat Pavlov.

Izvestia a trimis o solicitare către Bosch şi a primit un răspuns de la Anton Rassadin, şeful departamentului de comunicaţii corporative la BSH Bytovye Prytovye priborov, care a declarat că organizaţia nu avea cunoştinţă de un astfel de proces. „De îndată ce vor ajunge documentele la noi, le vom studia cu atenţie. BSH Household Appliances LLC continuă să îşi îndeplinească toate obligaţiile faţă de consumatori, inclusiv obligaţiile de service în garanţie şi post-garanţie şi înlocuirea dispozitivelor cu respectarea deplină a legislaţiei privind protecţia consumatorilor, ", a explicat el.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite