CFR a publicat licitaţia pentru trenul Gara de Nord – Aeroport Otopeni. Ce trebuie să respecte constructorul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenul spre aeroport merge în pierdere

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a publicat licitaţia pentru selectarea firmei care va construi linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, un contract în valoare de aproape 500 de milioane de lei.

Contractul vizează lucrări pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, faza de legare a Gării de Nord de Aeroportul Henri Coandă.

Valoarea totală estimată a contractului, fără TVA, este de 497,381 milioane de lei. Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate – preţ. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare – POIM. Durata contractului este de 14 luni, din care 2 luni proiectare şi 12 luni execuţie lucrări. Ulterior, va exista o perioadă de 60 de luni de garanţie.

Termenul limită pentru primirea scrisorii de exprimare a interesului este 24 decembrie 2018, ora 16.00. Data prevăzută pentru începerea procedurilor de atribuire este tot 24 decembrie.

Ce trebuie să facă constructorul

Potrivit anunţului de participare, lucrările aferente obiectivului de investiţie constau în proiectarea şi execuţia lucrărilor în conformitate cu legislaţia şi reglementările tehnice în vigoare. Se vor executa lucrări de infrastructură şi suprastructură c.f. , lucrări de artă, construcţii civile, arhitectură, rezistenţă, semnalizări feroviare, telecomunicaţii feroviare. Tehnologiile de execuţie vor ţine seama de toate condiţionările impuse de avize şi de încadrarea în durata contractului.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, declara în octombrie că până în anul 2020 va fi realizat proiectul liniei ferate care va lega Bucureştiul de Aeroportul Henri Coandă, Şova spunând că la licitaţie se va merge pe metoda dialogului competitiv.

"În mandatul meu o să avem tren la Otopeni. (..) Deja se lucrează la implementarea părţii de dublare a căii ferate pe aliniamentul existent, deci CFR Infrastructură va construi singur dublarea, încă un segment de cale ferată paralel cu cel care există, iar din momentul în care va trebui să devieze către aeroport, studiul de fezabilitate este gata în mai puţin de o lună de zile, soluţia care se prefigurează a fost discutată (...) E vorba de 16 kilometri de cale ferată, dar pentru a putea încrucişa trenurile pe aliniamentul vechii căi ferate se construieşte încă un fir, care va coti la dreapta spre aeroport traversând pe deasupra DN 1 şi toată infrastructura rutieră. Ştiu precis că în orizontul lui 2020 vom merge cu trenul de la Gara de Nord la aeroportul Otopeni”,  a afirmat ministrul Transporturilor marţi seară, la Antena 3.

Şova preciza că în noiembrie va fi terminat studiul de fezabilitate pentru proiectul trenului care va lega capitala de aeroport, proiect în valoare de de 90 de milioane de euro. El mai spunea că la atribuirea contactului nu se va merge pe varianta celui mai mic preţ.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite