Ce sume sunt dispuşi românii să plătească pentru renovarea locuinţei. Doar un sfert dintre ei susţin că s-ar ocupa personal de lucrări

0
0
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Circa 80% dintre români ar aloca un buget de peste 4.000 de lei pentru a se bucura de o nouă înfăţişare a locuinţei lor, arată datele unui studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru FERRO Group.

Potrivit sursei citate, pe primul loc în topul încăperilor din locuinţă, cărora românii le acordă o atenţie sporită pentru renovare se regăsesc baia şi bucătăria (72%). 

„Când vine vorba de schimbările pe care ar putea să le facă românii anul acesta, 90% dintre respondenţi au răspuns că zugrăvitul face parte din priorităţile lor.", susţin autorii cercetării.

De asemenea, 72% dintre români spun că îşi doresc schimbări majore, cum ar fi schimbarea obiectelor sanitare (baterii, duşuri, etc), aceştia fiind urmaţi de aceia care preferă să schimbe mobila (64%), sistemul de iluminare (51%) şi instalaţia de apă (34%). 

Totodată, 68% din respondenţii la acest studiu aleg cu predilecţie să-şi cumpere produse de renovare a casei având în vedere uşurinţa în utilizare. Doar 43% aleg produse în funcţie de design şi culoare (37%). 

Elementele de renovare cele mai căutate de către români atunci când vor să-şi renoveze casa sunt: bateria de la chiuveta din bucătărie şi bateria de la lavoarul din baie.

În ceea ce priveşte suma pe care ar fi dispuşi să o investească pentru bateria de la chiuveta din bucătarie, 20% dintre respondenţi au afirmat că ar aloca între 151 şi 200 de lei, în timp ce 15% ar aloca un buget cuprins între 50 şi 100 de lei. În cazul bateriei pentru lavoarul de la baie, 21% dintre respondenţi ar aloca un buget între 151 şi 200 de lei, iar 15% ar aloca un buget cuprins între 50 şi 100 de lei.

Totodată, respondenţii la acest studiu susţin că apelează la ajutorul meseriaşilor pentru renovarea casei, aceştia fiind în procent de 59%. Doar 9% apelează la o firmă specializată în timp ce 25% declară că se vor ocupa personal de renovare (5,8% altă situaţie).

Autorii analizei mai arată că, peste 60% dintre români aleg să-şi renoveze întreaga casă la nevoie, în timp ce 24% fac acest lucru periodic şi doar un procent de 9% îşi renovează casa atunci când văd un produs interesant pe care şi-l doresc.

Respondenţii care au luat parte la acest studiu desfăşurat de Reveal Marketing Research pentru FERRO Group sunt femei şi bărbaţi, cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet. Studiul a fost realizat pe un eşantion naţional de 1.008 de persoane.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite