Ce se întâmplă când o fabrică de mașini începe să producă 100% electric: Riscuri și oportunități mai mari

0
Publicat:

Uzina Volkswagen din Zwickau a încetat să mai producă Golfuri și a trecut la vehicule electrice, punând în evidență riscurile și oportunitățile pentru orașele fabrică.

foto fabrica Volkswagen
Ce se întâmplă când o fabrică de mașini începe să producă 100% electric

Economia din Zwickau, un oraș din estul Germaniei, se învârtea în jurul motoarelor cu combustie internă încă de când August Horch a înființat Audi aici, la începutul secolului al XX-lea, însă în anul 2018 Volkswagen a anunțat că își va converti fabrica, cel mai mare angajator privat din zonă, pentru a produce numai vehicule electrice, a fost un eveniment important, potrivit New York Times.

Volkswagen a închis liniile de asamblare care produceau popularele sale hatchback-uri Golf și a transformat fabrica, care are propria ieșire pe autostradă, pentru a produce șase modele electrice. Uzina remodelată poate produce o mașină pe minut, expediindu-le cu trenul.

Acesta a fost un caz rar de trecere completă a unei uzine auto importante de la combustia internă la alimentarea cu baterii, făcând din Zwickau un studiu de caz pentru o mare problemă cu care se confruntă industria auto.

Vehiculele electrice au mult mai puține piese decât mașinile pe benzină - fără radiatoare, țevi de eșapament, rezervoare de combustibil, curele de ventilator sau cutii de viteze complicate. Ca urmare, mulți muncitori din industria auto, directori și politicieni au emis ipoteza că astfel de mașini ar necesita mai puțini muncitori, ceea ce ar duce la șomaj în masă în orașele fabrică din întreaga lume.

Zwickau, unde mai mult de 10.000 de persoane lucrează pentru Volkswagen și alte zeci de mii pentru furnizori, pare să fi evitat aceste consecințe nefaste. Ocuparea forței de muncă nu a căzut în prăpastie, iar furnizorii de piese pentru vehiculele cu combustie nu au fost forțați să dea faliment în masă. Experiența sa oferă câteva lecții pline de speranță pentru alte locuri care depind de industria auto.

Oamenii din Zwickau sunt încă neliniștiți

În timp ce experiența din Zwickau sugerează că trecerea la vehiculele electrice nu va duce la probleme economică, aceasta și alte tehnologii noi zguduie industria în moduri care ar putea fi încă foarte dureroase pentru companiile consacrate și pentru lucrătorii acestora.

O mare schimbare deja vizibilă în Germania și în restul Europei este creșterea rapidă a tinerilor producători chinezi de automobile electrice, cum ar fi BYD și SAIC, care atrag din ce în ce mai mulți clienți de la rivalii consacrați, cum ar fi Volkswagen, al doilea mare producător auto din lume, după Toyota.

Cea mai bine vândută mașină electrică din Europa este vehiculul utilitar sport Model Y de la Tesla, construit la o fabrică aflată la aproximativ 145 de mile nord de Zwickau, lângă Berlin. Anul trecut, Volkswagen a vândut mai puțin de jumătate din numărul echivalentului său S.U.V., ID.4, potrivit Schmidt Automotive Research.

Vânzările dezamăgitoare au determinat Volkswagen să reducă un schimb pe una dintre cele două linii de asamblare din Zwickau, unde compania produce ID.4, ID.5, două modele Audi și două mașini electrice de mici dimensiuni. Decizia a ilustrat dezavantajul de a merge cu totul pe vehiculele electrice. Alți constructori auto consacrați și-au acoperit pariurile, producând vehicule electrice și mașini pe bază de combustibil în aceleași fabrici, ceea ce le permite să se adapteze la fluctuațiile vânzărilor.

În condițiile în care fabrica funcționează sub capacitate, unii oameni din Zwickau se întreabă dacă vehiculele electrice Volkswagen sunt suficient de atractive.

Max Jankowsky, președintele Camerei de Comerț regionale, s-a declarat dezamăgit că nu a văzut niciun Volkswagen în timpul unei călătorii recente în Dubai. „Erau doar Teslas, Teslas, Teslas, Teslas”, a spus dl Jankowsky, care este, de asemenea, președintele unei companii care produce piese din fontă pentru furnizorii Volkswagen și pentru alți producători.

Directorii Volkswagen spun că se așteaptă ca vânzările să crească în acest an, deoarece începe să vândă noi modele, inclusiv un break și o furgonetă, vizând segmente de piață în care Tesla nu joacă.

Cel puțin pe termen scurt, cel puțin, durerea provocată economiei locale de reconversia fabricii din Zwickau a fost surprinzător de ușoară, spun oficialii locali, liderii de afaceri și reprezentanții muncitorilor.

Constructorul auto și-a extins institutul de formare din Zwickau pentru a-i învăța pe angajați despre tehnologia vehiculelor electrice. Pentru a genera entuziasm, Volkswagen a permis lucrătorilor să împrumute pentru câteva zile mașini alimentate cu baterii. Universitatea de Științe Aplicate din Saxonia de Vest din Zwickau, un colegiu de stat care se axa deja foarte mult pe industria auto, a extins cursurile legate de tehnologia vehiculelor electrice.

Furnizorii au dezvoltat noi componente pentru vehiculele electrice pentru a înlocui produsele care riscau să devină învechite. Eberspächer, un furnizor german care are o fabrică la 100 km est de Zwickau, lângă Dresda, a început să ofere sisteme de control al temperaturii pentru vehiculele electrice, pe lângă sistemele de emisii pentru mașinile convenționale. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite