British Airways renunţă la flota Boeing 747 cu trei ani mai devreme decât plănuise

British Airways renunţă la flota Boeing 747 cu trei ani mai devreme decât plănuise

Foto EPA EFE

Bătrânele Boeing 747, care au depăşit deja o jumătate de secol de activitate, sunt scoase din uz de tot mai multe companii aeriene, ultima care a făcut un astfel de anunţ fiind British Airways

Ştiri pe aceeaşi temă

British Airways a anunţat că va scoate din uz întreaga sa flotă de avioane Boeing 747, din cauza scăderii activităţii în contextul pandemiei de COVID-19, informează BBC.

"Este puţin probabil că avioanele 747 vor mai efectua vreodată zboruri comerciale pentru British Airways din cauza cererii scăzute pe fondul pandemiei de COVID-19", a adăugat purtătorul de cuvânt al British Airways (BA).
 
British Airways, deţinută de International Airlines Group (IAG), a anunţat că avioanele vor fi retrase imediat din uz. Aeronavele Boeing 747 reprezintă 10% din flota BA.
 
Compania plănuise iniţial să le retragă în 2024, însă a avansat data din cauza scăderii cererii.
 
Predecesorul British Airways, BOAC, a început să opereze avioane Boeing 747 în anii '70, dar primul zbor efectuat cu o astfel de aeronavă a avut loc în 1969.

British Airways descrie Boeing 747 drept „un lux pe care nu şi-l mai putea permite”.

„Boeing 747 este frumos, distinctiv şi are în spate o jumătate de secol de mândru serviciu. Dar, cel puţin ca avion pentru pasageri, este, de asemenea, destul de simplu depăşit. O aeronavă cu patru motoare, este mult mai puţin eficientă decât modelele moderne cu două motoare, cum ar fi Airbus A350, 787 Dreamliner sau chiar Boeing 777 mai vechi - toate fiind însă mult mai ieftine de rulat”, au mai spus oficialii.
 
Avioanele Boeing 747 au contribuit la popularizarea zborurilor comerciale în anii '70, aniversând 50 de ani de activitate în februarie 2019. Compania americană Boeing a anunţat că oprirea producţiei de 747 în urmă cu un an de zile.
 

Ce se întâmplă cu avioanele „scoase la pensie”

Companiile de specialitate evaluează dacă aeronavele trebuie salvate sau casate. Adesea sunt demontate şi piesele lor sunt vândute sau reciclate. Cea mai mare parte a valorii este în motoare.
 
Alte aparate de zbor sunt demontate, pentru că au interioare valoroase. În unele cazuri, persoanele private şi antreprenorii cumpără linii aeriene vechi pentru a le converti în hoteluri, restaurante şi atracţii turistice.
 

Francezii renunţă şi ei la cel mai mare avion de pasageri din lume

Aerronava Airbus A380, cel mai mare avion de pasageri din lume, a companiei Air France. Foto EPĂ EFE

Foto EPA EFE

O altă mare companie aeriană, Air France, a anunţat recent că renunţă la avioanele sale Airbus A380, cel mai mare avion de pasageri din lume, din cauza ineficienţei economice a operării unor astfel de aeronave, în contextul crizei prin care trece industria aeronautică din cauza pandemiei de covid-19.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările