API: Şansele pentru deschiderea traficului pe tronsonul Balş-Slatina, la finalul anului, sunt „foarte, foarte mici”. Cum arată lucrările pe cele două loturi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrări Balş-Slatina, Foto: Facebook Horaţiu Cosma
Lucrări Balş-Slatina, Foto: Facebook Horaţiu Cosma

Şansele pentru deschiderea traficului, în decembrie 2021, pe tronsonul Balş-Slatina de pe Drumul Expres Craiova Piteşti sunt „foarte, foarte mici”, în ciuda mobilizării exemplare, afirmă reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

„UMB a avansat foarte bine pe Drumul Expres DX12 Balş-Slatina, acolo unde termenul contractual actualizat, cu extensii de timp incluse, este iunie 2022. În ciuda mobilizării exemplare, şansele pentru deschiderea traficului în decembrie 2021 pe toţi cei 40 de km, pe profil complet (4 benzi), sunt foarte, foarte mici”, transmite Asociaţia pe pagina de Facebook.

Totuşi, se poate deschide parţial circulaţia pe Centura Balş (între nodurile Găneasa/DN65 şi Braneţ/DJ644) şi, cu mult efort şi noroc de vreme bună, pe Centura Slatina, acolo unde podul peste Olt este principalul punct critic, transmit reprezentanţii API.

„Aşadar, chiar dacă nu se va reuşi inaugurarea completă pe toţi cei aproape 40 de km dintre Balş Vest (Spineni) şi Slatina Est (Valea Mare), solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi antreprenorului general (UMB) să se concentreze pe deschiderea unor tronsoane, chiar şi în sistem semi-profil (un sens al drumului expres), astfel încât şoferii să nu aştepte venirea primăverii pentru a scăpa de traficul infernal din zonă.”, cer reprezentanţii Asociaţiei.

Luna trecută, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Horaţiu Cosma, anunţa după o vizită pe şantier, că tronsonul Balş-Slatina, parte a Drumului Expres Craiova-Piteşti, ar putea fi gata până la finalul anului.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook acesta a transmis: „ Am fost pe şantierul drumului expres Craiova-Piteşti, ca să mă asigur că cel mai avansat tronson al proiectului, cel dintre Balş şi Slatina, decurge conform graficului. Pe sectorul de 40 de km, ajuns la stadiul fizic de 87%, constructorul român munceşte cu 1.700 de oameni în fiecare colţ al şantierului.”

 „Mobilizarea rămâne excelentă aici, aşa că promisiunea constructorului că va termina lucrarea anul acesta rămâne în picioare şi, astfel vor dispărea ambuteiajele din zona Balş-Slatina", scria Horaţiu Cosma.

DX12 este primul drum expres aflat în construcţie în România, pe traseul Piteşti - Slatina - Craiova, cu o lungime totală planificată de 121,18 kilometri. Tronsonul 2 (împărţit în două loturi) are o lungime de 39,85 km şi va ocoli oraşele Balş şi Slatina. Contractul cu asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL a fost semnat la final de 2018 pentru circa 309 milioane de euro.

Contractul are termen 12 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie, lucrările demarând în primăvara lui 2019.

În urmă cu două zile, la bilanţul ministrului Cătălin Drulă după 9 luni de mandat la Ministerul Transporturilor, s-a făcut referire şi la situaţia acestui proiect.

Cătălin Drulă a spus încă o dată că sunt şanse bune ca lucrările să se finalizeze şi traficul să fie deschis, însă a precizat că trebuie ca şi „vremea să ţină” puţin cu constructorul.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite