Angajații români nu îşi cunosc responsabilităţile la locul de muncă, susțin specialiștii

0
Publicat:

Circa 58% dintre angajații români nu îşi cunosc responsabilităţile la locul de muncă, reiese din studiul „Realitatea Managementului Românesc” realizat de MKOR și comandat de către TBF.

Angajații români nu știu ce au de făcut la locul de muncă, Foto: Arhivă Adevărul
Angajații români nu știu ce au de făcut la locul de muncă, Foto: Arhivă Adevărul

Potrivit sursei citate, din cele 9.000 de responsabilităţi exprimate în studiu, 88% sunt nemăsurabile, „asta înseamnă că angajaţii nu ştiu cu adevărat ce au de făcut, când şi cât pentru a performa".

De asemenea, 67% dintre angajaţi sunt evaluaţi mai rar decât lunar, majoritatea nefiind evaluaţi deloc, iar o mare parte având doar evaluări anuale. În acelaşi timp, 71% dintre indicatorii faţă de care angajaţii au spus că le este evaluată performanţa sunt nemăsurabili.

În ceea ce priveşte bonusurile, studiul arată că doar 8% dintre acestea sunt atribuite pentru îndeplinirea unor obiective măsurabile, în timp ce 23% sunt bonusuri primite de sărbători, iar peste 30% sunt acordate pentru ca angajaţii să îşi facă treaba pentru care primesc salariu (de exemplu: respectarea procedurilor, îndeplinirea responsabilităţilor sau încadrarea în termene).

Epidemia de bonusuri toxice din companii contribuie la o erodare profundă a standardului din organizații, la oameni neproductivi și, în consecință, la salarii mici. Iar toată responsabilitatea este a antreprenorilor, pentru că ei stabilesc regulile.”, susține Răzvan Căzănescu, fondator TBF.

Sursa citată menționează că toate aceste date înseamnă pe de altă parte și o uriașă oportunitate de creștere pentru angajați, antreprenori și implicit pentru România.

Studiul de piaţă „Realitatea Managementului Românesc" a fost realizat de MKOR, la comanda TBF, pe un eşantion de 1.992 de persoane, cu nivel de încredere de 95% şi o rată de eroare de +/-2,4%.

Cercetarea a fost prezentată în cadrul unui eveniment dedicat antreprenorilor, organizat de către antreprenorul Răzvan Căzănescu, creatorul softului TBF de management. Căzănescu a organizat de două ori (în 2021 şi 2022).

The Basic Fundamentals (TBF) a înregistrat o cifră de afaceri de peste două milioane de euro, în ultimii doi ani, iar peste 3.000 de companii au implementat total sau parţial sistemul de management TBF Digital.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite