Mall-urile din ţară le-au detronat pe cele din Bucureşti. O revenire s-ar putea produce abia în toamnă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Interiorul mallului

Redeschiderea mallurilor a readus la lucru majoritatea celor 1,2 milioane de angajaţi care îşi desfăşoară activitatea în retail, primele date după redeschidere arătând o performanţă relativ mai ridicată a traficului pentru proiectele regionale comparativ cu centrele comerciale din Bucureşti.

 „Am remarcat un comportament diferit de consum, atât ca vizită în mall, cât şi la nivel de achiziţie, oraşele regionale mari fiind peste media din Bucureşti, cu mai mult de 80% din trafic recâştigat. Sunt trei factori care ajută acest lucru. Logistica afiliată unei cumpărături online este mai puţin dezvoltată în afara Bucureştiului şi a impulsionat vânzările offline din oraşele secundare.

Al doilea factor este dat de distanţele relativ mici din aceste oraşe, care permit clienţilor să ajungă rapid la mall, evitând mijloacele de transport în comun. Cel de-al treilea factor este dat de marketing şi comunicarea online. O veste buna la nivelul întregii ţări este că acei consumatori care s-au întors la mall sunt cumpărători şi traficul se traduce în vânzări”, a declarat Luiza Moraru, Head of Property Management CEE, CBRE.

Centrele comerciale cu suprafeţe de peste 15.000 de metri pătraţi, care totalizează aproximativ 3,7 milioane de metri pătraţi  de spaţiu construit la nivelul României, au fost redeschise pe 15 iunie aproape complet, cu excepţia cinematografelor şi zonelor de tip food court. Toate centrele comerciale au implementat măsuri extinse de health & safety pentru a asigura securitatea sanitară a clienţilor.

Redeschiderea a coincis cu lansarea perioadei de promoţii în marile magazine de fashion şi accesorii, acestea reprezentând 40-50% din suprafaţa unui centru comercial. Chiar şi în condiţiile unor creşteri considerabile ale vânzărilor online, magazinele au redeschis cu un stoc de marfă consistent, fiind un punct de atracţie pentru consumatori.

„Mallurile care au comunicat în toată perioada de izolare şi care şi-au adaptat comunicarea noii normalităţi au câştigat o afinitate a publicului mai bună. De asemenea, obiceiurile de consum dobândite în ultimele luni nu trebuie desconsiderate sau minimizate, este necesar ca mallurile să livreze mesaje acolo unde consumatorul s-a obişnuit acum să le primească, în online şi cu precădere în social media”, a adăugat Luiza Moraru. 

Proiectele comerciale din oraşele regionale vor continua să înregistreze rezultate în creştere cel puţin până în toamnă, potrivit estimărilor CBRE, când perioada concediilor se va încheia şi cei peste 175.000 de studenţii vor reveni în Capitală. Lipsa turismului internaţional din Bucureşti şi creşterea turismului intern va favoriza, de asemenea, vânzările centrelor comerciale din afara Bucureştiului. Aceasta situaţie nu trebuie percepută ca o permanenţă, ci ca o oportunitate pentru malluri pentru a îşi regândi strategia de comunicare şi marketing. 

„Performanţa mesajelor în social media are la bază trei indicatori: relevanţă, funcţionalitate şi empatie. Ceea ce face diferenţa, în special în contexte cu puternică încărcătură emoţională, este înţelegerea gradului de empatie pe care utilizatorul îl poate percepe. Acţiunile noastre de property marketing în perioada martie - iunie au avut principiul umbrelă al percepţiei consumatorului final, pe scurt să transmitem mesajele pe care vrem sa le comunicăm văzute prin ochii consumatorului şi nu din prisma intenţiei de informare sau de vânzare”, a explicat Răzvan Marincoi, Marketing Director Retail & Office, CBRE România.

CBRE administrează în România un număr de 8 centre comerciale cu o suprafaţă totală de peste 320.000 metri pătraţi şi un număr de  aproximativ 1.000 de chiriaşi, care înregistrează un trafic anual total de peste 59 milioane de vizitatori. Conturile centrelor comerciale de social media coordonate de echipa CBRE România sunt constant în top 10, cu o frecvenţă de 70% pe primele trei locuri în topul centrelor comerciale după numărul de impresii organice obţinute, conform sursei Zelist România pentru perioada de izolare  (22 martie – 14 iunie).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite