Care este cel mai bine vândut sedan din SUA

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ciuda pierderilor financiare ale companiei Tesla, Tesla Model 3 rămâne cea mai bine vândută maşină sedan din SUA la momentul actual. Cele mai recente estimări relevă faptul că Tesla a reuşit să vândă 13.500 de astfel de autovehicule, adică echivalentul vânzărilor următorilor trei comeptitori adunate.

Compania Tesla a înregistrat o pierdere trimestrială de 747,7 milioane de dolari, cu 85% mai mare faţă de pierderea înregistrată în al doilea trimestru din 2017 şi sub aşteptările pieţei, de -2.78 dolari pe acţiune. Adică, echivalentul unui rezultat pe acţiune ajustat de -3.06, arată cea mai recentă analiză Tradeville.

După o lungă perioadă în care acţiunile Tesla, s-au aflat sub presiunea vânzătorilor, fondatorul companiei, Elon Musk se aşteaptă ca în a doua jumătate a anului Tesla să devină profitabilă. El estimează ca marja brută de profit aferentă Model 3 să crească în cel de-al treilea trimestru la 15%, iar în T4 la 20%. Totodată, oficialii companiei estimează o creştere a producţiei de Model 4 de la 5.000 de unităţi pe săptămână la 6.000 începând cu finele lunii august. În acelaşi timp, ei spun că vânzările de modele S şi X vor atinge 100.000 de unităţi în 2018. 

În al doilea trimestru din 2018, la nivelul vânzărilor totale, Tesla a raportat o creştere de 43% faţă de T2 2017, până la 4 miliarde de dolari, depăşind astfel aşteptările pieţei de 3,8 miliarde de dolari. 

Vânzările totale pe segmental de automobile, care includ veniturile din vânzările de automobile dar şi pe cele din leasing, au înregistrat în T2 2018 o creştere de 47%, până la 3,36 miliarde dolari. Această evoluţie pozitivă a fost determinate de vânzarea a peste 18.400 automobile Model 3. În T2 din 2018, compania a produs 53.339 maşini din care a livrat 22.319 Model S şi Model X şi 18.449 automobile Model3, însumând 40.768 de maşini livrate. 

De asemenea, veniturile din energie s-au majorat în T2 2018 faţă de T2 2017 cu 31% la 374.4 milioane de dolari, ca urmare a creşterii cantităţii de energie solară generate dar şi pe fondul creşterii cererii echipamentelor de stocare a energiei. 

În T2 2018, Tesla a raportat cheltuieli operaţionale de 4,6 miliarde de dolari, mai mult cu peste 50% faţă de T2 2017.

„Cheltuielile operaţionale tind să crească mai repede comparativ cu veniturile, acest lucru punând un semn de îndoială asupra sustenabilităţii companiei”, mai arată analiza Tradeville. 

Cu toate că Tesla a conediat proape 9% din angajaţi pentru a-şi eficientiza costurile, acestea au crescut în T2 2018 cu 53% faţă de perioada similar a anului trecut, în timp ce veniturile totale au crescut cu 43%. 

Rezultatul financiar negativ din T2 2018 a fost de 107,6 milioane de dolari, în scădere cu 26% faţă de T2 2017, ca urmare a majorării cheltuielilor cu dobânzile cu 51% la 163.6 milioane de dolari.

În acelaşi timp, Tesla a continuat să-şi îmbunătăţească capacitatea de producţie, atingând de câteva ori în luna iulie o producţie de 7.000 unităţi pe săptămână (5.000 unităţi Model 3s şi 2.000 unităţi Model S/X). Aici, conducerea a afirmat că în T3 2018, se aşteaptă ca producţia să înregistreze o rată constantă de 7000 de unităţi pe săptămână, urmând ca la sfârşitul lunii august să atingă cifra de 6.000 unităţi Model 3. Compania estimeaza ca în T3 2018, producţia totală de automobile Model 3 să atingă 50.000-55.000 unităţi.

Cât priveşte marjele brute de profit pe segmente de activitate, acestea s-au deteriorat comparativ cu T2 2017.

La nivel general, marja bruta de profit trimestrială a atins 15%, în scădere cu aproximativ 35% faţă de T2 2017, evoluţia acestora fiind determinată de mixul de autovehicule din portofoliu ce au determinat scăderea marjelor de profit în acelaşi timp cu creşterea producţiei Model 3. 

Comparativ cu ultimele 3 trimestre, marja de profit pe segmentul de vânzări auto a prezentat un trend ascendent. În T2 2018 marja bruta de profit pe segmentul de vânzări auto a fost de 18.9%, comparativ cu 18.3% în T1 2018, 16.9% în T4 2017 şi 15.4% în T3 2017. Pentru prima data, în T2 2018, marja de profit pe Model 3 a fost pozitivă, atingând 3%; 

În T2 2018, Tesla a înregistrat un flux de numerar din activitatea operaţională negativ, de 129.7 milioane de dolari, în scădere cu 35% faţă de T2 2017. 

În ceea ce priveşte fluxul de numerar din activitatea de finanţare, acesta s-a diminuat comparativ cu T2 2017 cu 62% la 770.3 mil. USD, analiştii afirmând că există posibilitatea ca Elon Musk să efectueze o nouă operaţiune de atragere de capital. Comparativ cu T2 2017, în T2 2018 fluxul de numerar din activitatea de investiţii s-a diminuat cu 31% la 1.4 miliarde de dolari, evoluţie determinată de scaderea activităţii de M&A cu 95% la 5,6 milioane de dolari, concomitent cu reducerea cheltuielilor privind sistemele de energie solară cu 66% la 140,4 milioane de dolari.

De asemenea, costurile cu dobânzile ale companiei Tesla s-au majorat considerabil comparativ cu trimestrele anterioare, în principal pe fondul aprecierii ratei de referinţă LIBOR la care sunt indexate majoritatea instrumentelor de finanţare. „Acesta este unul dintre principalii factori care explică creşterea cheltuielilor cu dobânzile în T2 2018 cu 51% la 163,6 milioane dolari. Este de precizat faptul că Tesla a încheiat T2 2018 cu o datorie financiară de aproximativ 11.6 miliarde dolari, iar în următoarele trimestre urmează ca unele împrumuturi (atât credite bancare cât şi emisiunile de obligaţiuni) să ajungă la maturitate”, conchid analiştii Tradeville. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite