Aerodromul privat din Tuzla are pretenţii de aeroport internaţional, dotat cu punct de trecere a frontierei, în plin scandal cu aderarea la  Schengen

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe aeroportul de la Tuzla sunt operate doar zboruri uşoare
Pe aeroportul de la Tuzla sunt operate doar zboruri uşoare

La nivelul Ministerului Transporturilor a trecut de faza dezbaterii publice un proiect de HG prin care aerodromului privat din Tuzla, judeţul Constanţa, i s-ar putea conferi statutul de aeroport internaţional. Guvernului i se propune astfel „aprobarea deschiderii unui punct de trecere a frontierei de stat şi a unui birou vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla“.

"Aeroportul Tuzla, aflat în proprietatea şi în administrarea S.C. Regional Air Services S.R.L., deţine Certificatul de autorizare aerodrom, eliberat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare. S.C. Regional Air Services S.R.L. desfăşoară de pe Aeroportul Tuzla operaţiuni aeriene de transport public, aviaţie generală şi lucru aerian, înregistrând în 2011 un trafic de 13.948 pasageri, iar în anul 2012 de 15.595 pasageri. S.C. Regional Air Services S.R.L. este autorizat să efectueze şi zboruri cu elicoptere deasupra mării, având în operare elicoptere capabile să participe la operaţiuni de căutare – salvare deasupra Mării Negre, precum şi de transport personal spre/dinspre platforme şi/sau nave de foraj marin poziţionate în afara apelor teritoriale ale României“, se arată în nota de fundamentare a proiectului normativ.

Un minut de zbor, marele avantaj faţă de Kogălniceanu

Cu toate că Tuzla, localitatea în care e situat aerodromul, se află la câţiva kilometri (care, în zbor, înseamnă cel mult un minut) faţă de aeroportul internaţional de stat, Kogălniceanu, iniţiatorii invocă „apropierea de ţărmul Mării Negre“ ca avantaj faţă de aeroportul public.

„Prin poziţia sa geografică, Aeroportul Tuzla asigură operarea în condiţii optime (încărcătură maximă şi consum minim de combustibil) a aeronavelor angajate în operaţiunile aeriene deasupra Mării Negre. Executarea unor astfel de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, situat la distanţă mai mare faţă de ţărm, creşte destul de mult costurile (încărcătură mai mică şi consum mai mare de combustibil), fiind necesară totodată penalizarea aeronavelor la încărcătura comercială, pentru a se asigura operarea în siguranţă a acestora“, argumentează iniţiatorii.

Cine sunt proprietarii aerodromului

Datele din Registrul Comerţului arată că SRL-ul Regional Air Services SRL, administratorul aerodromului de la Tuzla este deţinut de Adrian Vasilache (50%) şi Regional Air Suport SRL (50%). Iar Regional Air Suport este deţinut în proporţie de 100% de Dorin Ivaşcu, unul dintre personajele remarcate în dosarul afacerii „Ţigareta 2“.

Riscuri pentru aderarea la Spaţiul Schengen

Opozanţii proiectului de acordare a statutului de aeroport internaţional pentru aerodromul de la Tuzla agumentează că printr-o astfel de decizie s-ar pune în pericol aderarea României la Spaţiul Schengen, având în vedere că una dintre cele mai delicate capitole ale acestui dosar constă tocmai în situaţia punctelor de trecere a frontierelor ţării.

„Dacă avem un istoric bogat în trafic (cu ţigări, cu armament) pe aeroporturile internaţionale mari, de stat, ce se va întâmpla oare pe un aeroport privat, gestionat de o firmă privată înregistrată în Tanzania, al cărui patron este un personaj controversat“, se întreabă autorii unei note de întâmpinare elaborate de Asociaţia Ecowatch din Constanţa.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite