Infrățirea întru muzică în compania Corului de Copii Radio

0
0
Publicat:

Cum se spune în jargonul frust al străzii, concertul Corului de Copii al S.R.R., „Ne-a luat fața!” Este condus de ani buni de minunatul muzician, de dirijorul Răzvan Rădos, un inspirat tânăr maestru care, de ani buni, animă spiritul luminos al copiilor. I-a fost alături pianista Magdalena Faur, dinamic animator al Ansamblului de băieți ai Corului de Copii Radio; dispune de abilitatea specială de a se adapta situației momentului muzical!

IMG 1183 jpg

Au creat un veritabil spectacol muzical-coregrafic de o dinamică cuceritoare, un spectacol al copiilor adresat copiilor mai mici și mai mari, adresat în egală măsură nouă.

Conceptul îi aparține dirijorului principal cel care a imaginat o evoluție axată pe relația dintre mișcare și voce, relație manifestă cu specială pregnanță în cultura diferitelor triburi africane sau amerindiene. Atracțiozitate și farmec al mișcării aliate vocii, aliate cântului coral de o ingenuă prospețime a vocilor copiilor.

Întregul spectacol a avut o creștere firească. A culminat cu un așteptat antren ce a animat numerosul public format în egală măsură din părinți și frați, prieteni și rude ale celor aflați pe scenă, cei care au penetrat realmente masa mare a publicului; iar aceasta, evident, spre bucuria acestuia. 

Trebuie menționat, copii înșiși, tinerii coriști, provin din diferitele școli bucureștene; doar un sfert dintre aceștia studiază muzica în școlile bucureștene de specialitate. Ceilalți cântă, participă cu înnoită bucurie! 

IMG 1196 jpg

 Există, firesc, susținători ce provin din promoțiile anterioare ale membrilor. Aidoma tuturor ansamblurilor de tineret, și Corul de Copii Radio se înnoiește în anume măsură de la o stagiune la cealaltă; unii „îmbătrânesc”, se reorientează, ies din scenă, își continuă studiile, alți copii mai mici intră în componența ansamblului.

Un asemenea susținător, un temeinic pasionat este, spre exemplu, d-ul Matei Ilie, vocalist; cu ani în urmă fost membru al formației. La fiecare spectacol se ocupă de mișcările scenice ale copiilor, colaborează în definirea dinamicei celei mari dar și a celei de amănunt a mișcării. Este omul de suflet și de acțiune, cel care conduce Trupa As, tineri care au susținut în bună parte mișcarea scenică, cea care a însoțit evoluția vocală. Iar aceasta aidoma unui contrapunct față de mișcarea vocilor.

Razvan Rados
Razvan Rados

La realizarea culminației în adevăr grandioase a întregului spectacol au contribuit mai multe ansambluri corale ale tinerilor din Capitală, anume Corul Regal, corurile Sound, Solemnis, Vox Medicalis, Grupul Vocal Canticum, Corul  Colegiului Național de Arte Dinu Lipatti.

A fost creată o atractivă – aș numi-o – emblemă, cea care a adus sugestia plastică a întregii manifestări. Căci  Tribal a fost titlul puternic evocator al întregii evoluții muzical coregrafice, titlu înscris cu pregnanță inclusiv pe fundalul scenei. 

În mod firesc, dată fiind semnificația spirituală a perioadei pascale, spectacolul s-a încheiat cu un emoționant imn creștin african intitulat Indodana. Momentul a fost intonat cu vădită emoție de întreaga masă a tinerilor coriști aflați pe scenă, aflați în sală, de marele public în bună parte atașat,  antrenat, cucerit de desfășurarea întregului spectacol.

Articolul a apărut anterior în revista România Literară.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite