Alexandru Pătraşcu

Critic de operă

Conferinţa de presă a ministerului culturii şi a agenţiei de stat Artexim a avut ca agendă anunţată „organizarea concursului Internaţional George Enescu (septembrie 2022), viziunea artistică a noului director artistic al Festivalului şi Concursului, repere din programul ediţiei din 2023 a Festivalului Enescu“.

Aproape de final, stagiunea centenară a Operei Naţionale Bucureşti a produs şi mult aşteptatul debut al lui Christian Badea, cu două spectacole cu Otello într-o distribuţie excepţională de solişti principali. Evenimentul tinde să devină mai important decât ar părea la prima vedere.

Un interviu acordat cu o zi înaintea primului dintre cele două spectacole cu Otello de la ONB, marcând prima apariţie a dirijorului Christian Badea la Opera din Bucureşti, alături de o distribuţie excepţională: Arsen Soghomonyan (Otello), Hrachuhí Bassénz (Desdemona), Vladislav Sulimsky (Iago)

Stagiunea centenară ar fi fost mai săracă fără Rigoletto în excelenta producţie a lui Stephen Barlow, din 2014. E o punere în scenă reprezentativă pentru teatrul britanic şi, dacă decorurile ar fi realizate din materiale mai bune (de exemplu, cel folosit pentru a imita zidăria), ai putea crede că te afli la Covent Garden, dar numai din punct de vedere vizual.

În aşteptarea spectacolelor cu Otello din 8 şi 11 Iunie de la Operă (unde va dirija pentru prima dată, oricât de surprinzător ar părea), revenind la Sala Radio după o absenţă de un deceniu (de ce atât de mult?), Christian Badea continuă agenda încărcată din această primăvară cu un nou concert la Filarmonică.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 10 ore

    Conferinţa de presă a ministerului culturii şi a agenţiei de stat Artexim a avut ca agendă anunţată „organizarea concursului Internaţional George Enescu (septembrie 2022), viziunea artistică a noului director artistic al Festivalului şi Concursului, repere din programul ediţiei din 2023 a Festivalului Enescu“.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 21 zile

    Aproape de final, stagiunea centenară a Operei Naţionale Bucureşti a produs şi mult aşteptatul debut al lui Christian Badea, cu două spectacole cu Otello într-o distribuţie excepţională de solişti principali. Evenimentul tinde să devină mai important decât ar părea la prima vedere.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 23 zile
  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol luna trecuta

    Stagiunea centenară ar fi fost mai săracă fără Rigoletto în excelenta producţie a lui Stephen Barlow, din 2014. E o punere în scenă reprezentativă pentru teatrul britanic şi, dacă decorurile ar fi realizate din materiale mai bune (de exemplu, cel folosit pentru a imita zidăria), ai putea crede că te afli la Covent Garden, dar numai din punct de vedere vizual.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol luna trecuta

    În aşteptarea spectacolelor cu Otello din 8 şi 11 Iunie de la Operă (unde va dirija pentru prima dată, oricât de surprinzător ar părea), revenind la Sala Radio după o absenţă de un deceniu (de ce atât de mult?), Christian Badea continuă agenda încărcată din această primăvară cu un nou concert la Filarmonică.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol luna trecuta

    Evenimentul Stagiunii centenare a ONB pare să fie Otello din 8 şi 11 Iunie 2022 din cel puţin două motive. Avem un adevărat careu de aşi invitat în cele două spectacole: tenorul, soprana, baritonul şi dirijorul — o distribuţie fără precedent.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 2 luni

    Acum şapte ani, Christian Badea prezenta la Filarmonică un program Richard Strauss în care aducea o necunoscută pentru Ultimele patru lieduri. O soprană norvegiană de o statură impunătoare, cu faţă de copil şi cu o voce imensă, care a umplut imediat Ateneul, plutind imperial peste orchestră.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 2 luni

    Opera „americană” a lui Puccini, comisionată de Metropolitan Opera în 1910, are o istorie dulce amăruie. Premiera mondială l-a avut pe Caruso în rolul lui Dick Johnson şi pe Toscanini în fosă, având un succes nebun, dar care n-a ţinut mult. Tot mai puţin reluată, a fost considerată mai puţin reuşită decât La bohème sau Tosca.

Vezi mai multe
Modifică Setările