Târgu-Mureş:Murături „eco-friendly” de la Casa de pe Deal

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tinerele care stau în spatele brandului "Casa de pe Deal"

Materia primă e reprezentată exclusiv de legume şi fructe cultivate de localnici. Produsele „Casa de pe Deal” sunt 100% naturale şi realizate exclusiv în localitatea mureşeană Saschiz după o veche reţetă de familie.

Mureşenii se pot lăuda cu unul dintre cele mai apreciate branduri de produse 100% naturale. Murăturile şi dulceţurile „Casa de pe Deal”, realizate la Saschiz (la 10 kilometri de Sighişoara n.r.) reprezintă reţeta succesului cu fonduri şi materie primă mureşeană.

„Murăturile picante – Casa de pe Deal” reprezintă primul produs tradiţional atestat de Direcţia Agricolă din categoria legumelor conservate din zona Târnava-Mare iar producătorul mureşean a fost inclus în conviviumul Slow Food, la categoria tineri producători. Materia primă e reprezentată exclusiv de legume şi fructe cultivate de localnici.

„Suntem cei mai tineri producători de conserve de fructe şi legume din România care fac parte din Slow Food. Am început cu murăturile picante, după reţeta mamei şi am diversificat apoi gama de produse prin gemuri, cum ar fi cunoscutul gem de rabarbăr, specific zonei noastre. Sursa de inspiraţie este mama mea în special, alături de bunica, mătuşile şi vecinele mele”, ne-a declarat Călugăr Anca, producător al delicateselor tradiţionale de Saschiz, alături de Costea Doina şi de francezul Charlie Dalmasso.

Tradiţia şi naturaleţe

Murăturile şi gemurile produse în micuţa localitate mureşeană sunt distribuite în magazine alimentare din toată ţara şi participă la majoritatea expoziţiilor de mâncăruri tradiţionale din România. “Consumatorii cărora ne adresăm sunt toţi aceia care din diverse motive nu mai au timpul necesar pentru a produce conserve din legume şi fructe în gospodăria proprie dar care înţeleg şi apreciază calitatea produselor locale şi tradiţionale. Totodată, ne adresăm şi turiştilor care trec pe la Saschiz şi pe la Casa de pe Deal şi care apreciază faptul că pot găsi aici produse autohtone pe care le pot oferi cadou”, a completat Călugăr Anca. Preţurile variază între 7 şi 10 lei pe borcan, în funcţie de dificultatea reţetei, de timpul de preparare şi de ingredientele folosite.


Programul Rural Manager

Brandul „Casa de pe Deal” este inclus în programul Rural Manager, coordonat în judeţul Mureş de Răzvan Vasiu şi implementat de Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri. Obiectivul programului este acela de a dezvolta abilităţile antreprenoriale pentru mici sau viitori întreprinzători din mediul rural.

Mai multe pentru tine:
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Cine o "sapă" zilnic pe Prinţesa Kate? E o înaltă trădare! Şi nu, nu e vorba de Meghan Markle
Ce afecțiune nemiloasă a ucis-o pe Roxana Moise, fostă concurentă Exatlon. Handbalistă de performanță și cu o viață activă, sportiva nu a putut fi salvată
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Prețurile au sărit în aer la Târgurile de Crăciun din Capitală! Cât au ajuns să coste vinul fiert, sărmăluțele și fasolea cu ciolan?! Vizitatorii au rămas uluiți!
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
Echipament de schi fără greșeli: clăpari, cască, schiuri, bețe, snowboard și ochelari - ghidul complet pentru începători și familii. Ce să cumperi online
Cât costă șuba ciobănească îmbrăcată de Diana Șoșoacă de 1 Decembrie? Verdictul dur al stiliștilor: „Se poartă numai la stână!” Moda e lansată, de fapt, de Gigi Becali