Încă 40 de autobuze second-hand pe străzile din Iaşi. Tramvaiele vor dispărea pentru următorii doi ani din Metalurgie şi de pe Bulevardul Nicolae Iorga

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şefii municipalităţii ieşene adoptă încă o dată soluţia mijloacelor de transport uzate pentru a asigura deplasarea prin Iaşi. Din septembrie, începe un nou şantier în oraş, pentru înlocuirea a 10 kilometri de linie simplă de tramvai pe sectorul fostul bazar (Bulevardul Nicolae Iorga) - Piaţa Doi Băieţi (Tătăraşi).

Primăria Iaşi a semnat astăzi, 9 august, un contract în valoare de 47,5 de milioane de lei (fără TVA), majoritatea din fonduri europene, pentru înlocuirea, în următorii doi ani, a şinei de tramvai din zona Piaţa Nicolina-Calea Chişinăului-Zona Industrială-Doi Băieţi. Lungimea totală a şinei schimbate este de 9,9673 kilometri, pe o distanţă de aproximativ 5 kilometri.

Contractul a fost câştigat de o asociere de firme formată din SC Mari-Vila COM SRL Bucureşti, SC Conest SA Iaşi şi SC Grădinariu Import Export SRL Bucureşti. Lucrările vor începe cel târziu în septembrie, imediat ce firmele câştigătoare vor depune în cont suma de 4,3 milioane de lei, reprezentând garanţia de bună execuţie. Banii pot fi ridicaţi de Primăria Iaşi, dacă apar probleme, în următorii trei ani de la semnarea recepţiei lucrărilor, programată pe 28 iunie 2015.

Potrivit constructorilor, soluţia tehnică aplicată pentru înlocuirea şinelor de tramvai din Zona Industrială este o premieră la Iaşi. "Printre altele, va fi o fundaţie de beton extrem de solidă, de 90 de centimetri. Am folosit pentru prima dată această soluţie tehnică, în premieră în România, acum 10 ani, la Bucureşti, în zona Pieţei Ferentari. Trebuie să menţionez că noi n-am depăşit niciodată termenul de execuţie la niciun contract pe care l-am avut oriunde în ţară", a declarat Marin Mândrilă, directorul general al SC Mari-Vila COM SRL, firma care se va ocupa cu schimbarea şinelor de tramvai.

Şantierul va debuta, în paralel, la capetele traseului, în zona Pieţei Nicolina şi în piaţa Doi Băieţi din Tătăraşi.

Pe de altă parte, municipalitatea Iaşi a anunţat organizarea unei licitaţii pentru cumpărarea a încă 40 de autobuze second-hand, care ar trebui să fie mai noi de 1998 şi care nu vor avea aer condiţionat. Autobuzele urmează să transporte pasageri pe sectorul afectat de lipsa tramvaielor din cauza începerii şantierului. Achiziţia are loc la mai puţin de un an de când Primăria Iaşi a cumpărat alte 20 de autobuze rulate, de la o firmă-paravan în spatele căreia se afla omul de afaceri bârlădean, Vasile Puşcaşu, patronul Unistil, firma privată care operează câteva trasee în municipiul Iaşi. Transaccept din Bârlad a obţinut atunci contractul de 1,5 milioane de lei deşi avea sediul într-un apartament şi nu avea cifră de afaceri.

Caietul de sarcini întocmit pentru licitaţie este aproape identic cu cel de acum un an. Primăria Iaşi se arată dispusă să cheltuiască din fonduri proprii 3,3 milioane de le, fără TVA, adică în jur de minim 19.000 de euro, fără TVA, pentru fiecare autovehicul cumpărat. Autobuzele trebuie să fie mai noi de 1998, să aibă un motor turbo diesel, servodirecţie şi o putere de minim 267 CP. Trebuie să poată transporta minim 80 de persoane şi să fie dotate cu instalaţii de încălzire pentru compartimentul pasagerilor, cu aer cald ventilat sau cu minim trei calorifere. Instalaţia de aer condiţionat este o condiţie obligatorie, cu precizarea că trebuie să existe „minim în cabina şoferului“.

Pe aceeaşi temă:

Transportul public ieşean, ”executat silit”: 22 de tramvaie au fost scoase la licitaţie de ANAF din cauza datoriilor

Viceprimarii din Iaşi, despre autobuzele luate printr-o licitaţie cu cântec: "Dacă şoferul ar fi stat în spate, el nu ar fi avut aer condiţionat"

Nesimţire crasă la vârful Primăriei Iaşi: şefii tac mâlc în legătură cu autobuzele luate printr-o licitaţie cu cântec

"Cadou " amar pentru ieşeni. Autobuze second-hand cu aer condiţionat abia la începutul toamnei

Mai multe pentru tine:
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Consilierul lui Bolojan, despre demisia premierului: „Dacă nu va avea susținere, va pleca”
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”
Privilegiu, nu obligație. Cum se construiește relația copiilor cu bunicii. „Un adolescent care-ți apasă butoanele îți face o favoare”
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris