Licitaţie pentru reabilitarea unui tronson al DN 76 Deva - Oradea. Şapte companii vor să modernizeze cei 14 kilometri abandonaţi din 2015

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şapte societăţi au depus oferte pentru modernizarea unui tronson al Drumului Naţional 76 Deva - Oradea, unde lucrările au intrat în blocaj de peste doi ani.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat cele şapte oferte depuse pentru realizarea tronsonului de 14 kilometri Ioneşti – Vârfurile, din DN 76 Deva - Oradea. Pe această porţiune contractul pentru modernizarea drumului a fost reziliat în toamna anului 2015. Investiţia a fost scoasă din nou la licitaţie de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar până la termenul limită de depunere a ofertelor, din 14 decembrie, au fost depuse şapte oferte, informează CNAIR.

„Lucrările rămase de executat constau în reabilitarea a 13,93 km din DN 76 (km 55+425 – km 69+350), reabilitarea /construcţia unui număr de 5 poduri, amenajarea a cinci parcări, dintre care una de lungă durată, amenajarea a cinci staţii de autobuz, precum şi alte lucrări de susţinere şi consolidare a terasamentelor. Durata contractului este de 48 de luni şi cuprinde 12 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 36 de luni perioada de notificare a defecţiunilor (această perioadă poate creste pana la 60 luni, în funcţie de perioada de notificare a defecţiunilor ofertată)”, au informat reprezentanţii CNAIR. Valoarea estimată a contractului este de 77,349,125 RON fără TVA.

Tronsonul face parte din Drumul Naţional 76, intrat din 2013 în modernizare şi finalizat parţial. Proiectul de reabilitare DN 76, Deva – Oradea, km 0+000 – km 184+390 a fost fazat şi sursa de finanţare a acestor lucrări este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Lucrările pentru reabilitarea DN76, Deva - Oradea, km 0+000 – km 184+390 constau în:
- mărirea platformei drumului de la 8,00 - 9,00 m la 10,00 m, din care parte carosabilă 7,00 m, acostamente de 1,50 m din care 1,25 cu sistem rutier echivalent cu cel al părţii carosabile, iar restul de 0,25 m din pământ;
 - introducerea benzii a III-a pentru vehicule lente sau a benzilor de degajare,
 - ranforsarea sistemului rutier existent în vederea îmbunătăţirii portanţei şi suprafeţei de rulare;
 - corecţia punctuală a traseului, prin corecţia unor curbe periculoase;
 - îmbunătăţirea scurgerii apelor în lungul drumului prin pereerea şanţurilor şi rigolelor de pământ sau reprofilarea acestora şi refacerea celor degradate;
 - înlocuirea podeţelor cu diametre sau deschideri sub 2,00 m cu podete de 2,00 m precum şi repararea unor podete existenţe, inclusive amenajări amonte şi aval;
 - îmbunătăţirea drenajului sistemului rutier sau protejarea acestuia de infiltraţii ale apelor din versanţi, prin execuţia pe anumite porţiuni a unor drenuri longitudinale sub rigole şi a unor drenuri transversale pe versanţi;
 - amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată
 - amenajarea tuturor intersecţiilor cu alte drumuri publice;
 - sporirea siguranţei circulaţiei prin înlocuirea unor parapete existente cu parapete metalici şi prevederea de trotuare în localităţile traversate;
 - în localităţi, trotuarele, parcările şi traversările vor fi amenajate astfel încât să poată fi utilizate de către persoanele cu handicap.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Drum modern spre Mănăstirea Prislop. Lucrările la şoseaua pelerinilor lui Arsenie Boca au ajuns la final

La peste doi ani de la începerea lucrărilor de modernizare a drumului judeţean spre Mănăstirea Prislop, proiectul a ajuns la final. Şoseaua a fost lărgită pe trei benzi între mănăstire şi satul Silvaşul de Sus, iar în următoarele zile vor fi turnate ultimele straturi de asfalt.

Cât a costat asfaltarea „noii Transalpina”, drumul istoric din Masivul Vâlcan care se termină în vârf de munte

Consiliul Judeţean Hunedoara a decontat lucrările de modernizare a drumului judeţean care va lega din Pasul Vâlcan, până la limita judeţului Gorj, o porţiunea de 4 kilometri de drum de munte, asfaltat.

VIDEO Imagini de coşmar surprinse pe şantierul Autostrăzii Lugoj - Deva. De ce se tem şoferii care trec pe lângă versant

Şantierul Autostrăzii Lugoj – Deva creează probleme mari şoferilor care circulă pe Drumul Naţional 76 Deva – Oradea. Un versant este decopertat, în aceste zile, iar bucăţi de bolovani se prăvălesc până la marginea şoselei. Norii de praf acoperă drumul naţional şi pun în pericol siguranţa trecătorilor.